بین‌الملل 10:45 - 08 اردیبهشت 1403
منابع تایوانی اعلام کردند نیرو‌های این کشور طی ۳ ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را که به حریم هوایی این جزیره شدند را رصد کردند.

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.


12050992
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های امنیتی لهستان از کشف وسایل جاسوسی و شنود در جلسه هیات دولت این کشور خبر داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه اینترسپت خبر داد که پلیس نیویورک تعدادی از دانشجویان معترض دستگیر شده را ضرب و شتم و عده‌ای از آنها را ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» امروز سه‌شنبه مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بار ششم با حضور گسترده رسمی و دیپلماتیک در کاخ کرملین آغاز شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بار پنجم با حضور گسترده مقامات دیپلماتیک کشورها در کاخ کرملین برگزار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر ارمنستان امروز (سه‌شنبه) گفت که اگر روند تحدید مرزی با جمهوری آذربایجان تعلیق یا متوقف شود، جنگی در می‌گیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طی حمله یک فرد ناشناس به بیمارستانی در چین خبر‌های تائید نشده‌ای در خصوص کشته و زخمی شدن حداقل ۱۰ نفر منتشر شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است در صورتیکه سازمان ملل عضویت کامل کشور فلسطین را قبول کند، کمک‌های مالی سازمان را قطع کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است