اقتصادی 14:14 - 13 آذر 1400

سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائی میرقائد معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه در روز صنعت ملی بیمه، بیان کرد: آنچه در کشور مهم است زنجیره تولید و ارزش است و باید صنعت بیمه در تمام مراحل رونق اقتصادی حضور داشته باشد و اگر سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت تکمیل شود، در آن صورت زنجیره تولید ثروت هم درست می‌شود و صنعت بیمه به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی باید به کار گرفته شود. در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در صنعت بیمه شاغل هستند و بیمه بر سایر صنایع هم اثر می‌گذارد.

رضائی با بیان اینکه اصلاحات اساسی باید در بازارها صورت گیرد، گفت: یکی از موارد نیاز به اصلاح بازار، همین بازار بیمه است و با اصلاح آن باید قیمت‌گذاری در بازار بیمه واقعی شود، بازاری که دارای رانت، انحصار و فساد باشد نمی‌توان انتظار قیمت واقعی داشت.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: بانک‌های خصوصی درست شده‌اند که سود بانکی را کاهش دهند، اما نرخ سود بانکی را بالا بردند و بخشی از نقدینگی جامعه را همین بانک‌های خصوصی اضافه کردند و اصلاح بازار به معنای واقعی باید انجام شود. بیمه مرکزی باید نظارت کند و اجازه ندهد ضریب خسارت در کشور بالا رود تا شرکت‌های بیمه دچار ورشکستگی نشوند.

وی بیمه‌گری هوشمند را یکی از اولویت‌های صنعت بیمه دانست و گفت: باید از بلاکچین‌ها یا زنجیره‌های رمزی در صنعت بیمه استفاده کرد و نمی‌توان از فناوری‌های پیشرفته در صنعت بیمه غافل شد و در آینده بگوئیم کاش زودتر از این فناوری‌ها در صنعت بیمه استفاده می‌کردیم.

رضائی خطاب به شرکت‌های بیمه گفت: تلاش کنید هزینه‌های بیمه را کاهش داده و کیفیت را افزایش دهید و با افزایش بیمه زندگی، ضریب نفوذ بیمه را بالا برید.

رضائی همچنین گفت:‌ اوراق بیمه مهم است. در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری اندک است و باید با انتشار اوراق، سرمایه‌گذاری در این صنعت بیشتر شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: خود صنعت بیمه باید از تعارض منافع دور باشد و بیمه مرکزی رقیب شرکت‌های بیمه‌ای نشود، ما از نظر قوانین بیمه‌ای نیازمند بازنگری قانون در مجلس هستیم.

وی خطاب به فعالان صنعت بیمه گفت: انتظارات و پیشنهادات خود از دولت جدید در مورد صنعت بیمه را ارائه کنید.


11349538
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و در صورت پرداخت تسهیلات ساخته می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های رگباری، سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی از امکان جبران خلاء عملکردی در دامداری‌ها با استفاده از خوراک کامل دام خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش جوجه‌ریزی‌ها، ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ در راستای تعدیل قیمت در بازار باید صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق مصوبه شورای عالی مسکن، ثبت آگهی ملکی در سکو‌های اینترنتی منوط به احراز هویت مالک و کد پستی ملک در سامانه املاک و اسکان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است