فرهنگی‌هنری 14:51 - 25 فروردین 1400

تمدن ایران جزو تمدن های باشکوه دنیاست/ارتقا همکاری‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، رایزنی فرهنگی ایران در چین به منظور ارتباطات بیشتر و اجرای برنامه‌های نمایشگاهی به ویژه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط فرهنگی دو کشور، ارتباطاتی را با مراکز فرهنگی چین داشته است تا این مهم به شایستگی انجام گیرد.

در این راستا، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن با وید چنگ، مدیرکل اخبار دیپلماسی شرکت ارتباطات فرهنگی پکن دیدار و گفت‌وگو کرد.

چنگ با یادآوری تاریخ و تمدن ایران در آسیا، آن را همتا برای کشور چین خواند و بیان کرد: از سال‌های نوجوانی به فرهنگ و تمدن ایران زمین آشنا و علاقه‌مند شدم. تمدن ایران را از تمدن‌های با شکوه می‌خوانم و دو تمدن چین و ایران را به همراه دو تمدن دیگر از تمدن‌های مهم جهانی می‌دانم و بسیار خرسندم که بتوانم ارتباطات فرهنگی دو کشور را با همیاری ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: این مرکز آمادگی دارد تا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در چین در زمینه‌های فرهنگی و هنری به ویژه برپایی نمایشگاه همکاری کند.

وفایی با قدردانی از اظهار محبت به فرهنگ و تمدن کشورمان گفت: در ایران هم آمادگی برای همکاری با بخش فرهنگی سفارت چین در اجرای برنامه‌های امسال وجود دارد.

رایزن فرهنگی ایران در پکن افزود: تعداد ۵۰ قطعه نقاشی از هنرمندان ایرانی آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌شود از ماه آینده در نمایشگاه فرهنگی به نمایش گذاشته شود.

وی آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای نمایش این تابلوهای نقاشی در سایر استان‌های چین اعلا کرد و پیشنهاد کرد: لازم است نقاشی کودکان و نوجوانان ایران را در نمایشگاه‌های چین به نمایش بگذاریم.

در پایان این دیدار مقرر شد با مسئولان فرهنگی استان چندائو برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران و نیز مرکز نمایشگاه‌های صنایع دستی ملل در گمرگ پکن گفت‌وگو به عمل آید.


11025765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است