استانی 12:44 - 21 فروردین 1399

یک بام و دو هوای انتخاب شهردار لواسان

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: هشتم بهمن ماه ۹۸ بود که خبر دستگیری شهردار لواسان رسانه‌ای شد و دو ماه و نیم در لواسان بدون شهردار گذشت و طولانی شدن انتخاب شهردار در این منطقه خوش آب و هوا بیش از این طبیعی به نظر نمی‌آمد و عجیب‌تر از آن اینکه پس از گذشت این مدت نسبتاً طولانی و فقدان مدیریت شهری در لواسان باز هم درگیر چند صدایی و ابهام در موضع گیری های رسانه‌ای شده است.

شورای شهر، شهرداری پاکدست و دلسوز برای مردم این شهر انتخاب کند

چهار روز قبل در ۱۶ فروردین امام جمعه لواسان طی توییتی نسبت به انتخاب شهردار در این شهر هشدار داد و اظهار داشت: شهرداری لواسان گوشت قربانی نیست که هرکس تکه‌ای از آن را بکَند، بلکه حق مردم لواسان است که پس از دوره محنت و سختی، زندگی و آرام و شهری سالم داشته باشند و آنان خواهان شهرداری پاک‌دست و مردمی هستند، حق الناس را نمی‌فهمید، ما که کنار ننشسته‌ایم.

امام جمعه لواسان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدت‌ها بود که فریاد می‌زدیم و تخلفات را در لواسان گوشزد می‌کردیم اما گوش شنوایی وجود نداشت و عده‌ای سودجو در این منطقه به کوه‌خواری، تپه‌خواری و زمین‌خواری و ساخت ویلا و ابنیه در زمین‌های منابع طبیعی و امثال آن یا ساخت اضافه بنا برخلاف قانون مشغول بودند.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی افزود: سال ۹۷ از شهرداری و شورای شهر دعوت کردیم که برای مبارزه با زمین خواری در لواسان با پشتیبانی و حمایت‌های لازم پیش قدم شوند و پس از آن بود که تخلفات یکی پس از دیگری عریان شد و مرتکبین با دستور قضائی دستگیر شدند، اکنون نیز هشدارهای لازم داده شده و می‌خواهیم که شورای شهر، شهرداری پاکدست و دلسوز برای مردم این شهر انتخاب کند و در خط مقدم مبارزه با زمین خواری و فساد قرار داشته باشد.

معرفی برقعی به عنوان شهردار لواسان به فرمانداری برای طی مراحل اداری

پس از طی دو ماه و نیم از فقدان شهردار در لواسان، شورای شهر بالاخره بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه روی دو گزینه به جمع بندی رسید، یکی از این افراد به طور موقت به عنوان سرپرست شهرداری لواسان انتخاب و شخص دیگر برای طی مراحل اداری تصدی بالاترین کرسی در شهرداری این شهر به فرمانداری شمیرانات معرفی شد.

یک عضو شورای شهر لواسان در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتخاب «احسان خدابنده» به عنوان سرپرست شهرداری با رأی قاطع و حداکثری اعضای شورای شهر لواسان خبر داد و اظهار داشت: «سید علیرضا برقعی» نیز به عنوان شهردار لواسان برای طی مراحل اداری به فرمانداری شمیرانات معرفی شده است.

اظهارات متناقض اعضای شورای شهر؛ حقیقت چیست

اما مدت زیادی از این گفتگو نمی‌گذشت، که در فضای مجازی لواسان مطالبی تحت عنوان اینکه کسی برای تصدی شهرداری به فرمانداری شمیرانات معرفی نشده است، دست به دست شد، یک عضو دیگر شورای شهر لواسان در توضیح این مطالب به خبرنگار مهر گفت: نباید آقای شیرخانی در خصوص معرفی آقای برقعی به فرمانداری مصاحبه می‌کرد، چرا که قرارمان این نبود، که معرفی کسی به فرمانداری شمیرانات رسانه‌ای شود.

عباس حصار شورکابی گفت: ممکن است، هر لحظه اتفاقی بیفتد و شهردار لواسان تأیید نشود و یا تغییر کند و به همین دلیل نباید همکار من در این خصوص مطلبی عنوان می‌کرد.

وی افزود: آنچه اکنون مسلم است، انتخاب احسان خدابنده به عنوان سرپرستی شهرداری لواسان است و آقای برقعی به فرمانداری معرفی شده است، اما این معرفی نباید رسانه‌ای می‌شد.

نامه رسمی در مورد شهردار منتخب هنوز به فرمانداری شمیرانات نیامده است

چند صدایی در شورای شهر لواسان و اظهارات متناقض دو عضو این شورا سبب شد، تا برای تنویر افکار عمومی و مشخص شدن موضوع با فرماندار شمیرانات گفتگو کنیم.

سید مهدی ساداتی که به تازگی و در روزهای پایانی سال ۹۸ از فرمانداری رباط کریم به شمیرانات آمده و جایگزین سیاوش شهریور فرماندار سابق شمیرانات شده است به خبرنگار مهر گفت: صحبت‌هایی شده است، اما هنوز هیچ نامه رسمی به فرمانداری شمیرانات واصل نشده است.

وی گفت: تا رسیدن نامه هیچ اظهار نظری در خصوص شهردار منتخب شورای شهر لواسان نمی‌توان داشت چرا که برای ما ملاک اصلی دریافت نامه رسمی است.

با توجه به اظهارات متناقض و موضع گیری های متفاوت در شورای شهر لواسان، به نظر می‌رسد، همچنان ناهماهنگی‌ها بین اعضای شورای این شهر وجود دارد و با وجود این تنش‌ها انتخاب یک شهردار با کمترین تنش، بیشترین کارایی و بالاترین شناخت سخت‌تر شده است، امیدواریم اعضای شورای شهر لواسان، به عنوان منتخبان مردم این شهر، با توجه به رهنمودهایی که دلسوزان در این خصوص داشته‌اند حق مردم لواسان را به خوبی ادا کرده و هرچه سریع‌تر شاهد انتخاب شهرداری توانا در لواسان باشیم.


10476998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است