فرهنگی‌هنری 00:38 - 26 فروردین 1400
تهیه کننده سریال بهروز افخمی توضیح داد
تهیه کننده «رعد و برق» مشکلات فنی و دشواری ساخت در دوران کرونا را دلیل تاخیر یک روزه در پخش این سریال عنوان کرد.

کرونا چه بر سر «رعد و برق» آورد؟

داود هاشمی درباره علت تاخیر یک روزه در پخش سریال ماه رمضان شبکه تهران به ایسنا توضیح داد: به خاطر مشکلات فنی شب گذشته به پخش نرسیدیم. ما همزمان با آغاز تصویربرداری سریال، یک گروه داشتیم که برایمان جلوه‌های ویژه کامپیوتری را انجام می‌دادند. حجم این کار زیاد و سخت است. الان که روزهای پایانیِ پروژه است، همزمان جلوه های کامپیوتری انجام می‌شود و بعد قسمت ها به دوستان پس تولید برای صداگذاری و موسیقی داده می‌شود. به خاطر این مشکلات فنی با یک روز تأخیر در خدمت بیننده‌ها هستیم.

هاشمی با بیان اینکه او و علیرضا افخمی (کارگردان سریال) حدودا ۲۰ ماه است که درگیر این پروژه هستند، درباره ایده ساخت سریال «رعد و برق» عنوان کرد: در سال ۹۸ که سیل آمده بود، این ایده به ذهن آقای افخمی رسید و پیشنهاد کرد و دوستان صداوسیما هم استقبال کردند.

در زمان سیل، آقای افخمی با یک دوربین همراه با یکی از دوستان، از محل تصویربرداری می‌کردند و بعد از دو ـ سه ماه، ما تحقیقات جدیِ میدانی و کتابخانه‌ای را شروع کردیم. حدود هفت ماه تحقیق و ۱۳ ماه هم تصویربرداری کردیم که هنوز هم تمام نشده است و همچنان هم مشغول تصویربرداری هستیم. قسمت‌هایی را که آقای افخمی تدوین می‌کند، اگر پلانی جا مانده باشد یا قرار باشد نمایی دوباره تکرار شود، استودیویی در تهران داریم که در آنجا تصویربرداری می‌کنیم.

این تهیه‌کننده درباره تاثیر بیماری کرونا بر ساخت سریال رعد و برق، گفت: خیلی اذیت شدیم. قرار بود هشت قسمت را در گرگان بگیریم، ۵-۶ قسمت در لرستان و بقیه‌اش در خوزستان تصویربرداری شود اما به خاطر شرایط کروناییِ خوزستان، اجازه ندادند در آنجا کار کنیم و محدودیت‌ها ایجاد شد. آقای افخمی مجبور شد کلی از فیلم‌نامه‌هایی را که نوشته بود کنار بگذارد و دوباره فیلم‌نامه بنویسد. بیش از ۹۵ درصد از این سریال را در استان گلستان ساختیم.

هاشمی در پایان گفت: آنقدر خاطرات جذاب و حوادث و اتفاقات در سیل بود که این سریال قابلیت ۱۰۰ قسمت شدن را هم داشت اما چون زمان نبود و پروژه سنگین و خسته کننده‌ای بود، ما ترجیح دادیم همین ۳۰ قسمت را تهیه کنیم تا ببینیم بعدش خدا چه می‌خواهد.

به گزارش ایسنا، اولین قسمت از سریال «رعد و برق» به نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی داود هاشمی، با یک روز تأخیر از پنجشنبه ـ ۲۶ فروردین ماه ـ روی آنتن می رود.

انتهای پیام


11026284
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است