فرهنگی‌هنری 14:01 - 21 آبان 1398

پاسخ عوامل «افسانه چشم‌هایت» به حواشی/ «ایران مال» چرا انتخاب شد؟

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای عوامل اجرایی البوم «افسانه چشم هایت» به اهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی امروز سه شنبه بیست و یکم آبان ماه قبل از برگزاری مراسم رونمایی رسمی آلبوم، در تالار وحدت تهران برگزار شد.

رامین حیدری فاروقی کارگردان مستندها و تیزرهای آلبوم در ابتدای این نشست خبری گفت: ما خیلی خوشحالیم و دلیل این خوشحالی هم فقط موسیقی است و اینکه شرایطی ایجاد شده تا بتوانیم در این مجموعه، نتیجه زحماتی که برای این کار کشیده شده را پیش  روی شما اصحاب رسانه قرار دهیم. من از این همکاری بسیار کیف کردم و از هنرمندان محترم می خواهم درباره این کیفیت سخن بگویند.

علیرضا قربانی هم در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که بعد از گذشت پنج سال می‌توانیم شاهد برگزاری مراسم رونمایی آلبومی باشم که نتیجه زحمت گروهی از هنرمندان از جمله مهیار علیزاده و همایون شجریان است.

۵ سال زمانی طولانی برای انتشار یک آلبوم موسیقی است

مهیار علیزاده آهنگساز اثر نیز در این مراسم توضیح داد: پنج سال زمان زیادی برای تولید یک اثر موسیقایی است و همان طور که اعلام خبرش در پنج سال پیش برای ما شیرین بود اما همان قدر هم کار ما را سخت کرد. من بسیار دوست داشتم که این کار هرچه زودتر منتشر شود تا ببینم مخاطبان چه حس و حالی بعد از شنیدن آن پیدا می‌کنند. به هر حال این شرایط طولانی زمان، علاقه ما را کم نکرد که هر چه زودتر شاهد رونمایی اثر باشیم.

علیزاده همچنین درباره نحوه همکاری خود با علیرضا قربانی و همایون شجریان برای تولید این آلبوم گفت: طبیعتاً وقتی یک آهنگساز یک فرد جاه‌طلب باشد، به طور حتم دوست دارد که بهترین‌ها را همراه خود داشته باشد. به همین دلیل من بعد از اینکه در ابتدا با علیرضا قربانی صحبت کردم با همایون عزیز هم موضوع را در میان گذاشتم و پس از آن شرایطی فراهم شد که در خدمت دوستان باشیم.

اشتباه عمیقی صورت نگرفته است

این آهنگساز درباره حاشیه‌ به‌وجود آمده برای انتخاب اشعار آلبوم که موجب طرح انتقاداتی شد هم بیان کرد: پروسه انتخاب شعر برای این آلبوم بسیار برای من کار سختی بود و سعی کردم با توجه به اثر ماندگار نیما یوشیج، شرایطی را فراهم کنم که هم به کلیت داستان لطمه نخورد و هم هماهنگی با صدای هر دو خواننده داشته باشد. در مورد آن شعر هم باید بگویم این شعر را در اینترنت جستجو کردم و دیدم همه آن‌ها با اسم استاد ابتهاج است. البته من هر بار به آلمان سفر می‌کنم همواره تلاش می‌کنم تا با ایشان ملاقاتی داشته باشم. حتی وقتی هم با ایشان ملاقات داشتم به استاد نگفتم که تصمیم به استفاده از شعر را دارم. کما اینکه اگر می‌گفتم امروز این جنجال‌ها اتفاق نمی‌افتاد. به هر حال من فکر نمی‌کنم اشتباه عمیقی در این حوزه صورت گرفته باشد. اما با توجه به اینکه بعد از بروز حاشیه‌ها دیدم ماجرا این چنین شده، مراتب عذرخواهی‌ام را اعلام کرد.

رامین حیدری فاروقی هم درباره انتخاب مجموعه «ایران مال» برای انتخاب لوکیشن جهت ساخت تیزرهای تبلیغاتی آلبوم «افسانه چشم‌هایت» گفت: ما به همین سادگی دنبال کتابخانه‌ای بودیم که بتوان در آن فیلمبرداری و عکاسی کرد و اصلا هم بنا نبود که در این مکان کنسرت یا برنامه دیگری اجرا شود. آنچه انجام شد فقط تلاش برای انتخاب مکانی بود که کتابخانه و پله‌ای با چشم‌انداز خوب در آن جا باشد، فقط همین.

این گزارش در حال تکمیل است...


10291646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است