فرهنگی‌هنری 18:09 - 25 مرداد 1399
خبری از انتشار اولین فرهنگ نامه جامع تهیه کنندگان سینما، تولید"کافه میران" و جدید.ترین خبر از فیلمی با بازی بهنوش بختیاری از جمله خبرهای سینماست

از تولید "کافه میران" تا خبری از فیلمی با بازی بهنوش بختیاری

نخستین فرهنگ نامه جامع تهیه کنندگان سینمای ایران به زودی به چاپ خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، با طی شدن مراحل پایانی فنی و نهایی شدن جمع آوری اطلاعات نخستین فرهنگ نامه  جامع تهیه کنندگان سینمای ایران با حمایت جامعه صنفی تهیه کنندگان و به کوشش کورش کبیری در آستانه چاپ قرار خواهد گرفت.

این کتاب شامل تصاویر صحنه و پشت صحنه فیلم ها واطلاعات جامع بیش از دویست نفر از تهیه کنندگان بزرگ و صاحب نام که آثار ماندگار سینمای ایران را تهیه و تولید نموده اند در آن گرد آوری شده است و در دو جلد نفیس عرضه و در اختیار علاقهمندان هنر هفتم قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که پیش از این ضرورت تدوین چنین کتابی ماندگار برای ثبت تاریخ سینمای ایران برای استفادهی علاقمندان پژوهشگران دیده می شد ، کوروش کبیری با حمایت جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران تلاش کرده تا به رفع این نیاز بپردازد.

«کافه میران» به مرحله تولید رسید

«کافه میران» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا حمیدین وارد مرحله تولید شد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای، «کافه میران» که فیلمی پست مدرن در ژانر سایکو دراماست، به تهیه‌کنندگی علیرضا حمیدین تولید می‌شود.

این فیلم به شکل پلان سکانس طراحی شده و کار گروه فرهنگی و هنری «درآستانه» با همکاری «استودیو من» است.

فیلمنامه «کافه میران» بر اساس نظام خرده پیرنگ طراحی و نوشته شده و از نظریه فیزیکی تبعیت می‌کند که بر اساس آن، زمان در بین انسان‌ها و میان اجرام یکسان نیست. هر یک از خرده پیرنگ‌ها در زمان مستقل، داستان‌های مستقلی را در یک نما روایت می‌کنند.

بازیگران این فیلم امیر تک‌فلاح، سینتیا وارطانیان، محمد شریفی، امیرمنصور اسفندیاری، علی سام‌صادقی، انیس صنیعی، بهار زندی، هیراد محمدی،مرتضی امینی‌تبار، فرزاد آیتی، سهند سلطانی، بازیگر خردسال: آرشیدا خدابخش و با معرفی صبا سرور هستند.

سایر عوامل عبارتند از: مدیر پروژه: سیدمحمدهادی آموزگار، مدیر فیلم‌برداری: علی احسانی، مدیر صدابرداری: جلیل نوایی، مدیر تولید: امیر منصور اسفندیاری، طراح گریم: دانش کریمی، طراح لباس: سارا مژده، طراح صحنه: شادی بیات، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سمیرا بائی، مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی و عکاس: ستاره سهیلی.

فیلمبرداری فیلم «کادون» از مرز ۵۰ درصد عبور کرد

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمبرداری فیلم «کادون» به کارگردانی کمال مقدم و تهیه‌کنندگی حامد صلح‌میرزایی و علی‌اصغر رضایی همچنان در شهر  گرمدره کرج در حال پیگیری است. تولید این فیلم از نیمه گذشته و به تازگی نیز مونتاژ همزمان آن توسط میلاد رضایی آغاز شده است. ظرف چند روز آینده صداگذاری و ساخت موسیقی نیز آغاز خواهد شد.

میرطاهر مظلومی، بهنوش بختیاری، مریم ‌مومن، شهین تسلیمی، مهیار حسن، یاسین بهبودی، راضیه دهقان، مهسا مرادعلی، فرانک رضایی، ایلیا مولایی، لیلا حسینی و (با هنرمندی) محمدرضا شیرخانلو و مهدی نامداری بازیگران این فیلم هستند که تاکنون همگی آنان مقابل دوربین رفته‌اند.

فیلمنامه «کادون» توسط مژگان آقاداودیان و حسین سمیعی به نگارش درآمده و توسط علی عبدالعلی‌زاده بازنویسی شده است. فیلم نیز مضمونی اجتماعی دارد و با محوریت معضلات فضای مجازی، زندگی چند خانواده و مشکلات آنان را روایت می‌کند... .

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: دستیار اول کارگردان: مهرداد احمدی، مدیر برنامه‌ریزی: ملینا تقوی، منشی صحنه: مریم بابایی، طراح صحنه و لباس: نعیمه مهدی‌زاده، طراح گریم: بابک شعاعی، مدیر تصویربرداری: محمد غزازانی، مدیر تولید: محمد سیانکی، مدیر تدارکات: علی اسدی، مدیر صدابرداری: جلال‌الدین سعادت‌یار، عکاس: علی احتشامی، جانشین تهیه‌کننده: مهدی نامداری، مجری طرح: ریحانه بولحسنی.

انتهای پیام


10668458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است