گوناگون 12:19 - 20 مرداد 1399
از صفر تا صد تولید به مواد شیمیایی وابسته است و همه تولیدات در تمامی صنایع بر پایه مواد شیمیایی هستند؛ اگر دسترسی به این مواد ممکن نباشد هیچ تولیدی امکان‌پذیر نخواهد بود.

شیمی بازار؛ مهم‌ترین مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

به گزارش ایسنا،بنابراعلام شیمی بازار، وقتی نام خیابان ناصرخسرو را می‌شنوید تنها به یاد خیابانی قدیمی با بافت فرسوده در قلب پایتخت نمی‌افتید؛ بلکه محلی به ذهنتان می‌آید که از دیرباز نامش با خرید و فروش داروهای قاچاق گره خورده است؛ اما تنها خرید و فروش داروهای قاچاق اتهام فروشندگان مستقر در این خیابان نبود و نیست؛ این خیابان تا چند سال پیش مهم‌ترین مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران نیز بوده است.

 همه کسانی که به دلیلی نیازمند خرید مواد شیمیایی از آزمایشگاهی گرفته تا صنعتی بودند، می‌دانستند که در این خیابان به راحتی می‌توانند به این مواد دسترسی داشته باشند؛ بی آنکه خودشان را معرفی کنند یا هدف خود را از تهیه این ماده توضیح دهند.

به همین دلیل بسیاری از کسانی که برای خرید مواد شیمیایی به سراغ فروشندگان ناصر خسرو می‌رفتند اهداف و مصارف غیر قانونی داشتند.

اما مواد شیمیایی که در این محل توسط دستفروشان و یا واحدهای صنفی غیرقانونی به فروش می‌رسید، قابل اعتماد نبودند. این محصولات علاوه بر قیمت‌های گزاف و خارج از عرفی که داشتند، از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار نبودند و اگر خریدار به خوبی با ماده مورد نظر آشنایی نداشت به راحتی در دام افراد سودجو گرفتار می‌شد. تهیه مواد شیمیایی غیر مجاز با درصد خلوص پایین، کمترین آسیب فروش این مواد به صورت غیرتخصصی و غیرقانونی بود.

در آن سال‌ها این مرکز خرید و فروش مواد شیمیایی از پایین‌ترین میزان ایمنی در انبارهای نگهداری مواد برخوردار بود تا جایی که آن را به بمب ساعتی تشبیه می‌کردند؛ و بارها نهادهای مسئول در مورد خطرات ناشی از نگهداری غیرقانونی و غیراستاندارد این مواد در این منطقه هشدار داده بودند.

سرانجام پس از مدت‌ها کشمکش‌های فراوان بین متولیان و مسئولین این حوزه، بازار مناسبی برای خرید و فروش مواد شیمیایی در تهران تدارک دیده شد و بسیاری از فعالان این صنف به بازار کیمیا منتقل شدند؛ این ساختمان در منطقه ۱۵ در ابتدای جاده امام رضا قرار دارد.

بدین ترتیب از سال ۹۱ فروشندگان معتبری که جواز کسب داشتند به بازار کیمیا منتقل شدند و از آن پس این بازار تبدیل به یکی از مهمترین مراکز فروش مواد شیمیایی تهران و ایران شد.

امروزه در پی این جابجایی نظارت بر عملکرد فروشندگان در این بازار به صورت دقیق‌تری انجام می‌شود و به همین دلیل خریداران با نگرانی کمتری نسبت به کیفیت و قیمت مواد شیمیایی، معاملات خود را انجام دهند. با این وجود هنوز هم برخی مشکلات در این زمینه در این بازار وجود دارد.

توزیع و فروش مواد شیمیایی از نحوه بسته بندی گرفته تا روش انبار کردن آن‌ها و حتی کمک به مشتری برای انتخاب آنچه نیاز دارد، کاری کاملاً علمی و تخصصی است که عرضه‌کنندگان سنتی بازار و واسطه‌ها، غالبا تمامی اصول و استانداردهای آن را رعایت نمی‌کنند.

همین مساله نیز منجر به بروز مشکلات مختلف در حین معاملات می‌شود که راهکارش چند سالیست با کمک اینترنت و از طریق حذف واسطه‌های سنتی پیدا شده است.

ظهور مراکز آنلاین فروش مواد شیمیایی

امروزه تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد شیمیایی با راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین خود سعی در حذف واسطه‌های غیرمتخصص دارند تا بتوانند مواد شیمیایی را به صورت قانونی و کاملاً استاندارد در اختیار متقاضیان بگذارند.

گشایش یک نمایشگاه آنلاین دائمی و ایجاد بورس قابل اعتماد برای خرید و فروش مواد شیمیایی حلقه گمشده بازار این مواد در ایران بود؛ به همین دلیل اولین پلتفرم B۲B صنایع شیمیایی ایران، شیمی بازار ایجاد و راه‌اندازی شد.

خرید و فروش آگاهانه، مستقیم و بدون واسطه مواد شیمیایی هدف اصلی شیمی بازار است.

در شیمی بازار یک بانک جامع اطلاعاتی از فعالان صنایع و مواد شیمیایی کشور جمع‌آوری شده و در کنار آن با بهره‌گیری از دانش انفورماتیک و هوش مصنوعی مشاوره‌های دقیقی به فروشندگان و خریداران این مواد داده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان آن را دستیاری تجاری در کنار فعالان صنایع شیمیایی دانست.

 در شیمی بازار شرکت‌های معتبر با توجه به نیازهای متقاضی، با کیفیت‌ترین مواد را با نازلترین قیمت به صورت کاملا مستقیم و بدون واسطه به خریداران ارائه می‌دهند.

مشتریان نیز از میان هزاران عرضه‌کننده مواد اولیه و محصولات متنوع شیمیایی می‌توانند بهترین، با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین خرید را تجربه کنند.

یکی از نکات مهم در معاملات بازار مواد شیمیایی این است که حتی خریداران آگاه و باتجربه نیز دچار خطا شده و بعد از خرید متوجه عدم تطابق ادعاهای فروشنده و ویژگی‌های واقعی ماده شیمیایی می‌شوند.

کارشناسان خبره شیمی بازار این معضل را برطرف کرده و اطلاعات اصیل و معتبری را در خصوص مواد شیمیایی، در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین تمامی محصولاتی که در این پلتفرم به فروش می‌رسند، دارای برگه اطلاعات (دیتاشیت) هستند.

معضل ارسال به موقع کالا مطابق استانداردهای لازم و در بسته‌بندی‌های مجاز و استاندارد نیز در شیمی بازار حل‌شده و شما می‌توانید از تحویل سریع و مناسب بار خریداری شده خود کاملا اطمینان خاطر داشته باشید.

نتیجه تمامی تلاش‌های شیمی بازار در چند سال گذشته این است که هم‌اکنون این پلتفرم میزبان بیش از ۴۸۱ تامین‌کننده فعال در حوزه صنایع شیمیایی و معتبرترین شرکت‌ها در ایران است و بیش از ۱۵۸۰ محصول و ۸۱۶۵ ماده اولیه در این بازار در حال معامله است.

 بدین ترتیب شیمی بازار را می‌توان یکی از مهم‌ترین مراکز فروش مواد شیمیایی در تهران و ایران دانست.

انتهای رپرتاژ آگهی


10660105
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است