استانی 17:45 - 04 خرداد 1398

۴۳ میلیارد تومان به تاسیسات آبی استان قزوین خسارت وارد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پویا در کارگروه سیلاب استان که ظهر شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مدیریت بحران در استان خیلی خوب عمل کرده و اطلاعات دقیق توسط هواشناسی داده شد تا به موقع عمل کنیم.

وی بیان کرد: گاهی شاید هواشناسی هم احتمال سیل ندهد ولی ما در آماده باش کامل هستیم و در این حوادث هم نسبت به بازگشایی سر دهنه پل‌ها و رودخانه ورودی به شهرها انجام شد.

۴۳ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آب منطقه‌ای وارد شد

پویا گفت: در اثر سیل اخیر بیش از ۴۳ میلیارد تومان به دستگاه‌های هیدرو متری و تأسیسات آب منطقه‌ای خسارت وارد شده که گزارش آن به مسئولان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر سد نهب ساخته نشده بود چند شهر دچار سیلاب می‌شد و خسارات سنگینی به استان و مردم وارد می‌شد ولی امروز ۱۵۷ میلیون مترمکعب اب وارد سد شده است در حالی که برخی معتقد بودند حتی ۱۰ میلیون مترمکعب آب هم پشت سد جمع نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: وجود سد نهب توانست سیلاب را کنترل کند و شهرها خسارت ندیدند و در سد بالا خانلو ۲۵ میلیون مترمکعب و تالاب الله آ باد ۵۰ میلیون مترمکعب آ ب وارد شده است.

وی اضافه کرد: در خر رود ۲۷ میلیون مترمکعب روان آب داشتیم و در حاجی عرب ۱۳ میلیون و ابهر رود ۲۰ میلیون مترمکعب اب جلری شد و امروز هم آمادگی کامل داریم تا حریم رودخانه‌ها را از تصرف غیر مجاز پاکسازی کنیم.

در ادامه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سیل اخیر به بخش کشاورزی هم آسیب زیادی زده که یک طرح مطالعاتی برای این موضوع تهیه تا بتوانیم به تقویت زیرساخت‌ها کمک کنیم.

خمسه تصریح کرد: بازنگری در زیرساخت‌های روستایی ضروری است و در این میان توجه به بیمه کشاورزی هم ضروری است.

وی بیان کرد: نظارت بیشتر بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها ضروری است تا از خسارات بیشتر درحوادث جلوگیری شود.

منیره قوامی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: شهرداری و شورای شهر می‌تواند در این امور کمک کنند و مدیریت پسماند شهرداری در زمان سیل بسیار خوب عمل کرد اما تجهیزات مناسب ندارند که باید برای تأمین آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: لایروبی انهار و خارج کردن بیش از ۳ هزار تن لجن از انهار از کارهای خوبی بود که از خسارات کم کرد اما موضوع باغستان جد ی است زیرا فقط شهرداری در صیانت از آن برنامه دارد.

قوامی تصریح کرد: در اداره باغستان شهرداری تنهاست و امروز باغداری برای صاحبان آنها توجیه اقتصادی ندارد لذا توجهی به صیانت از آن ندارند لذا بهتر است تسهیلاتی به باغداران داده شود تا در حفظ این میراث ارزشمند بکوشند.

وی اظهار داشت: باغستان در جلوگیری از سیلاب نقش حیاتی دارد و همه باید کمک کنند تا این میراث حفظ شود و در کنار آن لازم است همه طرح‌های عمرانی پیوست زیست محیطی داشته باشد تا مشکلات کمتر شود.


10136242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است