بین‌الملل 16:09 - 26 تیر 1398
وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا گروه تروریستی جبهة النصرة را به یک طرف حل و فصل بحران سوریه تبدیل کند.

لاوروف: واشنگتن تلاش می‌کند تا جبهة النصره را به یک طرف حل و فصل بحران سوریه تبدیل کند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: آمریکا تلاش می‌کند تا جبهة النصرة را از لیست گروه‌های تروریستی خارج و آن را به یک طرف در مذاکرات برای حل و فصل بحران سوریه تبدیل کند، که می‌توان آن را یک "بمب ساعتی" توصیف کرد.

وی از کشورهای غربی و واشنگتن خواست تا به منظور ممانعت از بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان بهانه جویی نکرده و برای بازگشت آنها و فراهم کردن شرایط مناسب برای آن تلاش کنند.

لاوروف ادامه داد: ما موضع واشنگتن در قبال آنچه رخ می‌دهد و مسأله کردها را مسؤولانه نمی‌دانیم، چراکه واشنگتن کردها را به مناطق تحت تسلط خود در شرق سوریه منتقل می‌کند. آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا بحران سوریه را برای اهداف ژئوپولیتیک طولانی کنند.

این مقام روس ادامه داد: روسیه نگران تلاش‌های آمریکا برای تشدید اوضاع در اطراف ادلب است و این مسأله یاد آور دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور است.

وی در واکنش به اظهارات مایک پامپئو، همتای آمریکاییش مبنی بر افزایش تعداد آوارگان سوری به دلیل اقدامات روسیه و ایران نیز تأکید کرد: نمی‌دانم که چه ارتباطی میان مشکل آوارگان در سوریه و خروج آمریکا از برجام وجود دارد. اما نکته قابل توجه این است که تنها آمریکا از برجام خارج شده است. چرا پامپئو تصمیم گرفت که به این شیوه افکاری را بسازد که در این لحظه به ذهنش خطور می‌کند؟ پاسخ به این سؤال برایم دشوار است و شاید بهتر باشد پاسخش را از خودش بپرسم.

لاوروف خاطرنشان کرد: پامپئو این اطلاعات را از کجا آورده که آوارگان سوری به دلیل اقدامات روسیه و ایران خروج از سوریه را آغاز کرده‌اند؟

انتهای پیام


10180475
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است