گوناگون 16:07 - 01 مرداد 1396
کتاب «روح مجرد» علامه حسینی طهرانی به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شد.

کتاب «روح مجرد» علامه طهرانی به زبان انگلیسی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح مجرد؛ یادنامه عارف بزرگ مرحوم حاج سیّد هاشم موسوی حدّاد از شاگردان ممتاز علامه سیّد علی قاضی طباطبائی قدّس سرُّهما است که توسط سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی تالیف گردیده است.

این اثر که بیش از ۱۵ بار به فارسی چاپ شده است، اخیرا تحت اشراف انتشارات مکتب وحی، به زبان انگلیسی ترجمه و با نام In Memory Of Sayyed Hashim Haddad: Liberated Soul توسط انتشارات ICAS PERSS کالج اسلامی لندن منتشر شده است.

علامه حسینی طهرانی که از شاگردان عرفانی مرحوم حداد است، مباحث کتاب را در دوازده بخش حاوی: نحوه ملاقات مرحوم حدّاد، بیان کیفیّت زندگانی و حالات و سیره عملی استاد و وضعیّت شاگردانش در ضمن سفرهایی به عتبات عالیات تنظیم نموده است.

ناشر لاتین کتاب در توضیح این اثر چنین آورده است:

نویسنده شرح و توضیح می دهد درباره شخصیت و اخلاق حداد و تصمیم نویسنده برای سفر به کربلا به جهت ملاقات با استاد معنوی خود. این کتاب همچنین شامل منتخبی از اشعار عرفانی عربی و فارسی است که با لطافت به زبان انگلیسی بازنگاری شده است و خواننده را قادر می سازد تا طعم عرفان سنتی را بچشد. این کتاب بخش معظمی از تمایلات شیعی ابن عربی و تئوری وی وحدت وجود را نشان می دهد:

The author introduces and expounds on Haddadʼs character and principles as he discusses his journeys to Karbala to meet his spiritual master. The book also includes a rich selection of Arabic and Persian mystical poems which have been elegantly rendered into English, enabling the reader to have a taste of the mystical tradition. The book features an extensive section on Ibn ʻArabiʼs Shiʻi inclinations, and his theory of wahdat al-wujud.

گفتنی است از مرحوم علامه سید محمّد حسین حسینی طهرانی علاوه بر این کتاب، تاکنون کتاب های  الله شناسی (۳ جلد)، امام شناسی (۱۸جلد)، معاد شناسی (۱۰ جلد)، نور ملکوت قرآن (۴ جلد)، رساله سیر و سلوک منسوب به بحر العلوم، مهر تابان، رساله لب اللباب در سیر و سلوک اولو الالباب و لمعات الحسین به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است.

علامه سید محمّد حسینی حسینی طهرانی از عرفاء و مجتهدان معاصر است که حدود ۲۲ سال پیش رحلت کرد.

شما می توانید این کتاب را از اینجا خریداری کنید.


9286679
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است