اجتماعی 10:21 - 09 اردیبهشت 1403
بازیگر کشورمان گفت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن می توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد،

تهدیدات میانسالی جمعیت ناگوار است/ زیرساخت‌های فرزندآوری در جامعه اولویت نخست باید باشد

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، اتابک نادری بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار داشت: طبیعتا پیری جمعیت در هر جامعه‌ای خطرآفرین است، ما هم دیگر جامعه جوانی نیستیم و جامعه اگر جوان نباشد، انگیزه و امید در آن از بین می‌رود و دیگر پویا نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: حرکت رو به جلو در این زمینه از سوی جامعه نخبگانی باید صورت بگیرد و از بالا به پایین سیاست‌ها تزریق شود، طراحی و بستر سازی زیرساخت‌ها در این عرصه بسیار اثرگذار است.

نادری با اشاره به تغییر ذهنیت نسل‌های کنونی همچون خیلی کشور‌های غربی اظهار داشت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن می توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد، در عرصه فرهنگ بخشی از کار انجام می‌شود، اما در عرصه‌های دیگر بخش‌های اقتصادی هم نیاز به کار داریم.

نادری یادآور شد: برای ایجاد یک تفکر صحیح و مناسب در جامعه نیاز به زیرساخت درست داریم، الان کشور قزاقستان در حال ایجاد این زیرساخت در عرصه فرهنگ است و از هنرمندان خیلی از کشور‌ها برای حضور در جشنواره هایش دعوت می‌کند تا تبلیغات داشته باشد، ما هم در این عرصه باید کار زیرساختی و تفکری انجام دهیم. این زیرساخت از طریق یک دستگاه انجام نمی‌شود بلکه چند دستگاه متولی نیاز است تا بسترسازی داشته باشد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.


12051282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به کاهش 200 هزار موردی غربالگری مادران باردار پس از اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: با وجود این ناهنجاری های جنینی افزایشی نداشته است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مرد جوانی که در یکی از رستوران های معروف محله سازمان برنامه، همکار خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام مدیریت سبز در ساختمانهای شهرداری تهران به منظور پیاده سازی نظام مدیریت سبز خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران از توافق با وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع مناسب و بدون محدودیت کالاهای اساسی (پروتئینی) در میادین میوه و تره بار خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» شهردار منطقه 22 از رایزنی و نهایی کردن احداث 3 خط 9، 10 و 11 مترو در این منطقه خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توافق نهایی با یکی از مجموعه ها جهت احداث یکی از آرامستان های پایتخت در شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معلمان مهرآفرین از بلاتکلیفی وضعیت تبدیل استخدامی خود گلایه دارند. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش این وعده را داده است که رایزنی با سازمان اداری و استخدامی برای صدور کد استخدام معلمان مهرآفرین ادامه دارد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» تلسکوپ فضایی جیمز وب شگفتی دیگری را در دنیای ستاره شناسی رقم زده است. این تلسکوپ اخیراً جو در سیاره فراخورشیدی 55 Cancri e را کشف کرده است. با این حال، این سیاره به هیچ وجه مکانی برای سکونت نیست، چرا که دمای سطح آن به 2000 درجه سانتیگراد می...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان اورژانس استان تهران با بیان این که از ابتدای فروردین تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری 15 نفر دچار غرق شدگی و 9 نفر از آنها فوت شده اند، گفت: 58 درصد از مصدومان در استخرهای شنای خانگی دچار غرق شدگی شده اند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ FAST چین، انبوهی از کهکشان های دوردست و غنی از گاز را کشف کرده اند. بررسی جدید FAST تاکنون بیش از 100 کهکشان جدید را در فواصل تا 5 میلیارد سال نوری کشف کرده است که انتظار می رود تعداد نهایی به بیش از 1000 برس...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است