بین‌الملل 13:14 - 05 تیر 1401
نخست‌وزیر انگلیس در اظهارنظری تازه علیه روسیه اعلام کرد که لندن و دیگر کشورهای نباید اجازه دهند ولادیمیر پوتین در جنگ اوکراین پیروز شود.

موضعگیری تند نخست‌وزیر انگلیس علیه پوتین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که کشورش انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی را به اوکراین داده است، روز یکشنبه (امروز) باز هم علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه موضعگیری کرد.

در حالی که نشست سران گروه ۷ به میزبانی آلمان قرار است روز یکشنبه (امروز) آغاز شود، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن و متحدانش نباید اجازه دهند روسیه در جنگ اوکراین به پیروزی برسد.

بنا بر گزارش شبکه‌های خبری الجزیره و العربیه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که از زمان آغاز بحران روسیه و اوکراین (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) تاکنون دو بار شخصا به کی‌یف سفر کرده است، خواستار تقویت حمایت‌ها از اوکراین شد.

نخست‌وزیر انگلیس در اظهارات امروز خود بار دیگر اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرد و خواستار شکیت دادن او در جنگ اوکراین شد.

به ادعای بوریس جانسون، «بهای اینکه به پوتین اجازه بدهیم این جنگ را پیروز شود بسیار بیشتر از بهای است که ما هم اکنون داریم می‌پردازیم».

اظهارات تازه نخست‌وزیر انگلیس عهلیه روسیه و شخص ولادیمیر پوتین در شرایطی مطرح شده که او روز شنبه (دیروز) درباره احتمال پذیرش توافق صلح از سوی اوکراین هشدار داد.

بوریس جانسون که در پایتخت رواندا صحبت می‌کرد، گفته بود بسیاری از کشورها می‌گویند جنگ اوکراین، یک جنگ اروپایی غیرضروری است؛ بنابراین فشار برای تشویق یا شاید اجبار بر اوکراینی‌ها برای پذیرش یک صلح بد، افزایش خواهد یافت.

تنش‌ها در روابط انگلیس و کشورهای غربی با روسیه از پنجم اسفند ماه سال گذشته شدت گرفت. در این تاریخ و به فرمان ولادیمیر پوتین، روسیه از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد.

به دنبال آغاز بحران اوکراین، مقام‌های کشورهای غربی ضمن اعمال انواع تحریم‌ها علیه روسیه، به اقداماتی از قبیل ارائه حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی بی سابقه به اوکراین دست زده‌اند.

انتهای پیام/م


11605403
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعا‌هایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت احتمالا چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو که در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شده، وعده داد کمک‌های زیادی در راه است که می‌تواند شرایط میدانی را به نفع کی‌یف تغییر دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در دانشگاه سوربن پاریس تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نخست‌وزیر، وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی این رژیم را این هفته صادر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه اردن در نشست ریاض نتانیاهو را عامل تنش در خاورمیانه معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در حملات مقاومت فلسطین در جنوب غزه چهار نظامی صهیونیست کشته شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیران خارجه مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه و حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار دادند و وزیر خارجه قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری امروز (دوشنبه) از تشدید تحرکات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در سوریه، از ترس تشدید ضربات موشکی و پهپادی مقاومت خبر داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است