استانی 17:37 - 17 خرداد 1399
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از هدف‌گذاری برای صادرات سه میلیارد دلاری از مرزهای استان در سال جاری خبر داد.

شهرک ضایعات کرمانشاه به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود/ هدف‌گذاری صادرات ۳ میلیارد دلاری برای امسال

هدایت حاتمی در جلسه امروز (17 خرداد) شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به مهمترین برنامه‌های اقتصادی در نظر گرفته شده برای سال جاری در استان، اظهار کرد: بنا داریم امسال 150 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه جذب کنیم.

وی همچنین از هدف‌گذاری صادرات سه میلیارد دلاری از مرزهای استان‌خبر داد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما جلوگیری از زمین خوردن واحدهای تولیدی موجود است که بنا داریم در این راستا امسال 200 جلسه ستاد تسهیل برگزاری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه استفاده از ظرفیت سدهای استان برای آبی کردن بیش از 28 هزار هکتار از اراضی استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: به علاوه بنا داریم امسال 60 هکتار به گلخانه‌های استان اضافه کنیم.

وی خاظرنشان کرد: در زمینه ساماندهی مشاغل آلاینده نیز بنا داریم به زودی عملیات اجرایی شهرک ضایعات استان با محوریت بخش خصوصی آغاز شود.

حاتمی همچنین از پیگیری برای نهایی کردن شهرک فناوری استان هم خبر داد.

وی سپس اشاره‌ای به اقدامات اقتصادی صورت گرفته در سال قبل داشت و با بیان اینکه از اوایل سال 98 چند راهبرد اساسی برای اقتصاد استان تعریف شد، افزود: یکی از مهمترین راهبردها کاهش نرخ تورم استان بود و در شرایطی که در فضای متورم کشور کرمانشاه جزو اولین استان‌ها از نظر نرخ تورم بود، اما اکنون بین پنج استان با کمترین نرخ تورم قرار داریم.

وی بهبود فضای کسب و کار را دومین راهبرد اساسی استان عنوان کرد و ادامه داد: در شرایطی که در گذشته جزو آخرین استان‌ها از نظر شاخص فضای کسب و کار بودیم، نیمه دوم سال گذشته جایگاه ما در رتبه 18 کشور تثبیت شد و امسال نیز بنا داریم جزو 10 استان برتر باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار را امری حیاتی برای استان دانست که هرگونه فعل و انفعلات اقتصادی در بخش اشتغال، سرمایه‌گذاری و ... در بستر فضای کسب و کار مناسب رخ می‌دهد.

حاتمی همچنین از هدفگذاری برای کاهش نرخ بیکاری استان به اندازه میانگین کشور طی سه سال 1398 تا 1400 خبر داد و گفت: با اقداماتی که انجام شد توانستیم سال گذشته سه درصد نرخ بیکاری استان را کم کنیم و برای امسال و سال آینده نیز هر سال کاهش 2.5 درصدی را در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال 1396 فاصله نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین کشور 9.3 درصد بود، افزود: این عدد در سال گذشته به پنج درصد رسید و اگرچه در مجموع سال گذشته با نرخ بیکاری 15.7 درصد باز هم رتبه یک بیکاری بودیم، اما فاصله کمی با میانگین کشور داشتیم.

به گفته این مسئول، کاهش نرخ بیکاری در شرایطی رخ دادکه نرخ مشارکت اقتصادی استان از میانگین کشور در سال گذشته بالاتر بود و این یعنی علاقمندان به کار در کرمانشاه امیدوارتر شده‌اند.

حاتمی اظهار کرد: در زمینه شاخص فلاکت نیز که مجموع نرخ تورم و بیکاری را شامل می‌شود، سال گذشته وضعیت ما بسیار بهتر شد.

وی در ادامه گفت: با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته سه مرز سومار، شوشمی و شیخ صله رسمی شد و امیدواریم امسال بتوانیم زیرساخت‌های بهتری در این مرزها فراهم کنیم.

حاتمی بازگشایی مرز خسروی و پیامدهای اقتصادی مثبت آن و همچنین اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و یادآوری کرد: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه صادرات داشتیم، سال گذشته رشد 32 درصدی وزنی و رشد 9 درصدی ارزش صادرات استان را نسبت به سال 1397 شاهد بودیم.

وی همچنین از تعیین تکلیف دو پروژه مهم پتروشیمی چهارم استان و پالایشگاه آناهیتا نیز به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد و گفت: کار خرید تجهیزات پتروشیمی چهارم در حال انجام است و اجرای آن  نیز به مناقصه رفته و به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود. همچنین مسائل حقوقی تعیین تکلیف سهام پالایشگاه آناهیتا نیز نهایی شده است.

گرفتن مجوز چهار ناحیه صنعتی، پیگیری برای احداث 16 شهرک کشاورزی، تعیین تکلیف فاز اول سامانه گرمسیری، تعریف 12 زنجیره ارزش در استان، رایزنی با بانک‌های کشور برای در نظر گرفتن سه هزار میلیاردتومان تسهیلات برای کرمانشاه و ... از دیگر اقدامات اقتصادی انجام شده در سال گذشته است که حاتمی از آنها نام برد.

انتهای پیام


10562773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است