بین‌الملل 23:56 - 05 اردیبهشت 1403
مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما اکنون تعداد قابل توجهی موشک از این نوع اریم که از خط تولید خارج شده و وارد ذخایر آمریکا می‌شوند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تصویب لایحه کمک نظامی و امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل گفت: «تصویب این لایحه پیامی قدرتمند به بقیه جهان درباره قدرت پایدار رهبری آمریکا ارسال می‌کند.»

سالیوان افزود: تصویب این لایحه پس از "ماه‌ها حمایت، تلاش چند ماهه بایدن، جلسات بی شمار، جلسات توجیهی، جلسات استماع انجام می‌شود. این یک مسیر خیلی طولانی بود. "

این مقام ارشد دولت جو بایدن در مورد اوکراین گفت: «جبران تاخیر ۶ ماهه، زمان می‌برد. دیدگاه ما این است که اوکراین باید مزایای کلیدی را در نبرد حفظ کند. ارتش اوکراین همچنان یک نیروی جنگی شجاع، انعطاف پذیر و مؤثر است.»

سالیوان همچنین گفت: متحدان ما در حمایت از اوکراین در کنار ما بسیج شده اند. انگلیس دیروز بسته بزرگی را اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین تصریح کرد: «مسیر پیش رو آسان نخواهد بود. روسیه به حملات خود علیه اوکراین ادامه می‌دهد، هیچ کس نباید مردم اوکراین را دست کم بگیرد و هیچ کس نباید اراده بایدن یا اراده مردم آمریکا را دست کم بگیرد.»

او همچنین گفت: روسیه از موشک‌های دوربرد سایر کشور‌ها به ویژه کره شمالی در میدان نبرد استفاده کرده است.

سالیوان درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل نیز گفت: «این لایحه همچنین به تکمیل دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند، که پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است و اطمینان حاصل می‌کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود در برابر تهدید واقعی ایران با آن مواجه است، در اختیار دارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال در حمایت از رژیم اسرائیل مدعی شد: از زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد، "ما شاهد افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به غزه بودیم، اما این کمک‌ها باید تداوم داشته باشد و حتی بیشتر شود. "

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) را به اوکراین جهت استفاده در جنگ با روسیه ارسال کرده و اوکراین هفته گذشته برای نخستین بار از آنها استفاده کرده است.

منبع: ایرنا


12050467
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سرایاالأشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سیل شدید در جنوبی‌ترین ایالت برزیل ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشت و با ویران کردن پل‌ها و جاده‌ها حمل و نقل را مختل کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مقامات حماس می‌گوید که هیئت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره رسیده و مذاکرات فشرده‌ای را در خصوص آتش‌بس احتمالی غزه آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محله دیر الغصون در شمال طولکرم امروز شاهد جنایت جدید نظامیان صهیونیست بود که طی ۱۵ ساعت محاصره یک منزل مسکونی، دست‌کم ۵ فلسطینی را به شهادت رساندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام آنروا هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پایگاه داده‌های دولتی روسیه نشان می‌دهد که این کشور رئیس‌جمهور اوکراین را به فهرست مجرمان تحت تعقیب خود اضافه کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند گروه‌های قطری و مصری در حال بررسی جزئیات یک توافق احتمالی هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با آقای سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا اعلام کردند، کمیسیون اتحادیه درحال کار بر روی اعمال تحریم‌هایی بر بخش پرسود گاز روسیه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است