استانی 15:29 - 03 مهر 1397

مخالف بازچرخانی آب هستم/ مردم زاینده رود می خواهند نه حوضچه

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم اصفهان بدنبال احیای زاینده رود و جاری کردن دائمی آب هستند نه اینکه این رودخانه به حوضچه آبی مبدل شود و بدنبال فریب دادن مردم اصفهان باشیم.

وی بیان داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای یک طرح موقت بازچرخانی آب در حالی هزینه می شود که اگر این میزان هزینه صرف تونل سوم کوهرنگ شود،‌ این تونل به بهره برداری می رسد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به اصفهان می رسد نه اینکه کمتر از دو مترمکعب آب در ثانیه کف زاینده رود جاری کنند و بگویند زاینده را احیا کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مردم اصفهان بدنبال احیای زاینده رود هستند که تالاب گاوخونی که یکی از تالاب های بین المللی است را زنده نگه دارند که با خشک شدن آن نه فقط مردم اصفهان بلکه کل کشور از گرد و غبار سمی آن آسیب می بینند.

وی با اشاره به اینکه طرح بازچرخانی آب یک طرح غیرکارشناسی است، ادامه داد: مردم اصفهان به دنبال آب پایدار هستند نه برای زیبایی و طراوت شهر بلکه برای اینکه به نان شب محتاج شدند.

موسوی لارگانی گفت: اگر هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان که قرار است برای اجرای این طرح موقت هزینه شود،‌ برای انتقال آب از دریا به اصفهان اقدام شود بیشتر به نتیجه خواهیم رسید.

وی ادامه داد: دولت حقابه مردم شرق، جنوب، شمال و غرب اصفهان را به صنعت،‌ استان یزد و برای آب آشامیدنی فروخته است.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص تعجیل در اجرای طرح بازچرخانی آب، ادامه داد: به دلیل اینکه استاندار در طرح عدم بکارگیری بازنشستگان از اصفهان خواهد رفت و می داند که در مدت مسئولیتش اقدامی جهت احیای زاینده رود نکرده است بدنبال اجرای زودهنگام طرح بازچرخانی آب است.

 وی با بیان اینکه چرا باید هر روز دولت با ارائه یک طرح و برنامه جدید، کشور را فلج کند،‌ گفت: با توقف آبرسانی به کشاورزان، ده‌ها میلیارد تومان ضرر به باغات مردم وارد شد و درختانش خشکید.

موسوی لارگانی بیان داشت: هیچ اقدامی در جهت طرح ساماندهی زاینده رود صورت نگرفت و درگیری های زیادی شکل گرفت اما همچنان اصفهان هر روز خشک تر و مردمش فقیر می شوند.


9918993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است