استانی 17:38 - 17 خرداد 1399
رییس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد؛
ایسنا/اصفهان رییس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان هشدار داد مراقب کلاهبرداری هایی باشند که در پوشش ثبت نام و قرعه کشی خودرو انجام می شود زیرا طی این مدت چندین سایت جعلی و صفحات فیشینگ شناسایی شده است.

ثبت نام و قرعه کشی خودرو، موضوع جذاب برای کلاهبرداران

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که در مصاحبه های مختلف اعلام کرده ایم شهروندان باید مراقب کلاهبرداری هایی باشند که در پوشش ثبت نام و قرعه کشی خودرو انجام می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام و قرعه کشی خودرو در حال حاضر موضوع جذابی است که همانطور که مردم به آن توجه دارند، عده ای سودجو هم آماده سوء استفاده هستند، افزود: پیام هایی که برای مردم ارسال و لینک جعلی و سایت های جعلی ثبت نام خودرو به آنها معرفی می شود برای سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان است که در واقع شهروندان را به صفحات فیشینگ می کشاند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با تاکید براینکه از مردم خواسته ایم ثبت نام خودرو و پیگیری نتیجه آن را فقط از طریق سایت مرجع دو شرکت خودروساز انجام دهند، گفت: به غیر از آن هیچ سایت دیگری معتبر نیست و می تواند زمینه ساز سوء استفاده از حساب بانکی شهروندان باشد.

وی با تاکید براینکه هرگونه پرداختی باید صرفا از طریق سایت اصلی شرکت های خودروسازی انجام شود، تصریح کرد: بنابراین هر پیامکی که شهروندان را به سایت های جعلی هدایت کند و یا پرداخت وجه به شماره حساب های خاص را درخواست کند تقلبی است.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در رصدهای پلیس فتا چندین سایت جعلی و صفحات فیشینگ شناسایی شده است، گفت: معمولا کسانی که می خواهند ثبت نام خودرو کنند رقم موجودی حساب بالایی دارند و این موضوع می تواند خطرساز باشد.

وی با بیان اینکه شهروندان باید خیلی حساس باشند و در شناخت اصالت و هویت وب سایت اینترنتی دقت کنند، خاطرنشان کرد: موارد شناسایی شده تبدیل به پرونده شده و قطعا با آنها برخورد می شود، البته در اصفهان هنوز موردی نداشته ایم و سایت هایی که شناسایی کرده ایم مربوط به استان های دیگر بوده است.

انتهای پیام


10562777
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است