استانی 18:19 - 29 دی 1400

راه‌اندازی سامانه معرفی دانشگاه‌های ایران در عرصه بین‌المللی

به گزارش خبرنگار مهر هاشم داداش پور بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: با نگاهی فارغ از مرزهای جغرافیایی باید بپذیریم که همه ما در درون یک مرز عقیدتی و اسلامی زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه با یک حس برادری در کنار هم زیست می‌کنیم، عنوان کرد: همه تلاش ما بر این است که مادامی که شما در خاک جمهوری اسلامی هستید مشکلی نداشته باشید.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: با اشاره به طرح مشکل اقامتی و تمدید بیان کرد: طبق مطالعاتی که در کشورهای مختلف صورت گرفته مقرر شد تا طبق این تعریف، دانشجویان مقطع کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۳ سال و دکتری ۵ سال مجوز داشته و مشکلی نداشته باشند.

داداش پور بیان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در این مدت دانشجویان غیر ایرانی مشکلی برای ورود و خروج نداشته باشند.

وی از راه اندازی دو سامانه جدید برای معرفی دانشگاه‌های ایران به دانشجویان بین الملل خبر داد و تاکید کرد: همچنین سامانه‌ای که دانشجویان با سهولت و براحتی با آن ارتباط برقرار کنند به زودی در وزارت علوم راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: چنانچه دانشگاهی زبان بین الملل را نفهمد، درک نکند و شناخت کافی از دانشجوی بین الملل نداشته باشد باید آموزش ببیند تا تعامل با دانشجو را یاد بگیرد.

وی در پایان گفت: همدل بودن بسیار مهم است و البته زبان تعامل را بهتر می‌کند و امیدوارم همه ما احیاگر صلح و عظمت کشورهای اسلامی در دنیای امروز باشیم.


11417896
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است