اقتصادی 11:44 - 10 مهر 1399
در گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تأمین مالی نوآوری مطرح شد
​مدیرعامل بانک صادرات ایران از تخصیص هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در شش ماهه دوم ۱۳۹۹ سرعت بیشتری می‌گیرد.

به گزارش  ایسنا ، حجت‌اله صیدی با اعلام این خبر در حاشیه «گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تأمین مالی نوآوری کشور» در جمع خبرنگاران افزود: به موازات افزایش تعداد طرح‌های دانش‌بنیان در کشور، بانک صادرات ایران نیز میزان اعتبارات تخصیص داده شده به این طرح‌ها را افزایش داده به نحوی که بانک تاکنون هشت هزار میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده و در آینده نیز هم حجم و هم سرعت پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به افزایش تعداد این شرکت‌ها به بیش از  ۵۳۰۰  شرکت، افزود: تسهیلات‌دهی به این شرکت‌ها سرعت و روند بهتری پیدا کرده و امیدواریم در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ به اندازه کل مدت زمان همکاری با این شرکت‌ها در گذشته، به آنها تسهیلات بدهیم تا موجب رونق بیشتر اقتصادی کشور شود.

صیدی با مثبت ارزیابی‌کردن سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: ابزار توسعه کشور در بخش مهمی از اقتصاد، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش موجب تقویت اقتصاد خواهد شد اگر چه ممکن است بخش کوچکی از تلاش صورت گرفته در این راه، به نتیجه قابل انتظار نیز نرسد اما قطعاً اغلب این تلاش‌ها  برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، این شرکت‌ها هم در حوزه درمان و هم در زمینه ساخت تجهیزات مقابله با کرونا و حتی تسهیل روابط تجاری در شرایط قرنطینه به داد کشور رسیده‌اند  و از این رو به عنوان بانک صادرات ایران وظیفه خود می‌دانیم که در خدمت این شرکت‌ها باشیم تا رشد و رونق اقتصاد را رقم بزنند.

گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور با حضور  رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس هیئت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه بانک صادرات ایران به دلیل فراهم‌سازی ابزارها و راهکارهای خلاقانه و تجاری‌سازی نوآوری‌های جوانان کشور تجلیل شد.

انتهای پیام


10743254
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات عازم ابوظبی شد تا پس از ۱۰ سال در اجلاس این کمیسیون شرکت کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» خانی از اضافه شدن عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق آمار بانک مرکزی تا به امروز قرارداد بیش از ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد نهضت ملی مسکن به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان به امضا رسیده که حاکی از اجرایی شدن ۵۷ درصد از تعهدات تسهیلاتی بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با شروع سفر‌های زائران حج سال ۱۴۰۳ تأمین و پرداخت ارز به مبلغ ۵۰۰ یورو با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلا انجام خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از مناطق کشور از امشب تا ابتدای هفته آینده ادامه خواهد داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی از ۳۰ روز به ۲۰ روز محدود شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: بحث توقف عرضه اولیه با یک خرد جمعی اتخاذ شده و دلیل آن شرایط بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از آغاز عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت در دیدار با معاون وزیر تجارت و صنایع قطر گفت: به نظر می‌رسد تجارت دو کشور ایران و قطر امسال ۲ برابر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل فرابورس گفت: اکنون دامنه نوسان اگر افزایش هم پیدا کند به نقدشوندگی بیشتر کمکی نخواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است