اجتماعی 14:54 - 04 خرداد 1398
یونیسف هشدار داد
یونیسف، نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان به خاطر سوءتغذیه مزمن در شرایط مرگبار قرار دارند.

مرگ بر اثر گرسنگی در کمین کودکان افغانستان

به گزارش ایسنا، در همین رابطه کشورهای کمک دهنده به تامین بودجه لازم برای نجات دو میلیون کودک گرسنه فراخوانده شده‌اند.

یونیسف اعلام کرده است که سلامتی کودکان فقیر افغانستان، به دلیل بی پولی و عدم تامین بودجه لازم برای رفع سوءتغذیه آنها در خطر است. این نهاد وابسته به سازمان ملل از کشورهای کمک دهنده خواسته که منابع مالی لازم برای این موضوع را تامین کنند.

در گزارش این نهاد آمده که باید شش میلیون و ۳۰۰هزار یورو پول تا سه هفته آینده در دسترس قرار گیرد تا امکان تعذیه دستکم ۶۰درصد کودکان فقیر به ویژه آنهایی که در خطر مرگ قرار دارند، فراهم شود. 

در افغانستان، دو میلیون کودک زیر پنج سال به گرسنگی مفرط و سوءتغذیه مبتلا هستند که۶۰۰ هزار نفرشان در شرایط خطرناک و مرگبار قرار دارند.

سخنگوی یونیسف در ژنو می‌گوید: این وضعیت، با یمن و سودان جنوبی قابل قیاس است که درگیر جنگ داخلی هستند.

سیستم ایمنی بدن خردسالانی که دچار سوءتعذیه شدید هستند، هیچ‌گونه دفاعی در برابر بیماری‌های مرسوم کودکان ندارد. یونیسف تاکید می‌کند که احتمال مرگ این کودکان در اثر بیماری ۱۱ برابر اطفال دیگر است.

درگیری و نزاع، آوارگی، خشکسالی و سیل اکثر خانوارهای افغان را در معرض خطرات عدیده قرار داده است.

به گزارش دویچه‌وله، شبکه اطلاعات امنیت غذایی که پروژه‌ای جهانی زیر نظر سازمان فائو قرار دارد، در گزارشی که آوریل ۲۰۱۹ منتشر کرد، از وجود بیش از ۱۱۳ میلیون گرسنه در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان خبر داد.

انتهای پیام


10136061
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است