گوناگون 15:21 - 30 مهر 1398
وردپرس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای ساخت سایت است.

چرا محبوبیت وردپرس در دنیا رو به افول است؟

به گزارش ایسنا بنابراعلام برساوب، شاید اگر شما هم سر و کارتان به ساخت سایت افتاده باشد با وردپرس آشنا شده باشید. اما این سیستم مدیریت محتوا، در عین رواج فراوان، معایب فراوانی دارد که موجب شده از رشد محبوبیت آن کاسته شود. اگر قصد ساخت یا طراحی سایت دارید در این مقاله شما را با مشکلات وردپرس و راه‌حل‌های آن آشنا می‌کنیم.

یکپارچه نبودن اجزای سایت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد مختلف وقتی سراغ ساخت سایت می‌روند از ادامه کار منصرف می‌شوند، چند پاره بودن و دردسرهای آن است. اگر فردی ناآشنا برای راه‌اندازی وب‌سایت خود وردپرس را انتخاب کند، باید یا خودش آموزش آن را فراگیرد و یا شخص یا شرکتی را به کار گیرد. آموزش کار با وردپرس می‌تواند وقت زیادی از شما بگیرد و البته ترفندهای و ریز کاری‌های زیادی هم دارد. اگر بخواهید کار را به فرد یا شرکت دیگری بسپارید، در قدم اول با اختلاف قیمت عجیبی روبرو خواهید شد. برای ساخت یک سایت شرکتی ساده ممکن است از ۵۰۰ هزارتومان تا ۱۰ میلیون تومان قیمت به شما داده شود که البته شاید هرگز متوجه نشوید اختلاف واقعی بین آن‌ها در چیست.

علاوه بر آن شما دامنه و هاست (هاست چیست؟) مناسبی نیز بخرید و هزینه جداگانه برای آن پرداخت کنید. البته در ذهن داشته باشید که وردپرس به خاطر حجم بالایش نیازمند هاست نسبتا گرانی است.

تفاوت قالب‌ها و کارکرد آن‌ها

اگر فقط یک جستجو برای انتخاب یک قالب وردپرس کرده باشید (منظور از قالب، شکل و فرم کلی واصلی سایت است) به دریای بی‌کرانی از آن‌ها برمی‌خورید که شاید نتوانید از میان آن‌ها بهترین قالب را برای خودتان برگزینید. چرا که هر قالب دارای ویژگی‌ها و امکانات خاص خود است و شما به همه آن‌ها نیاز ندارید و یا اصلا نمی‌دانید کجا چه کاربردی دارند. بنابراین هزینه و منابع زیادی را صرف چیزی می‌کنید که استفاده‌ای برای شما ندارد.

علاوه‌ بر این هر قالب وردپرس، قلق‌ها و ابزار خاص خود را دارد که مدتی طول می‌کشد با هر کدام از آن‌ها آداپته شوید.

دروغی به نام «وردپرس سئو خوبی دارد»

سیستم مدیریت محتوا، به‌هیچ‌عنوان تضمینی برای بهبود یا افت سئو سایت شما نیست. شما با استفاده از هر سیستم مدیریت محتوایی می‌توانید با رعایت اصول تکنیکال سئو، استانداردهای گوگل را در سایت خود پیاده کنید. این باور غلط ممکن است به خاطر وجود ابزارهایی مختلف به‌منظور مدیریت و کنترل موارد مربوط به سئو وجود داشته باشد.

مشکلات امنیتی، پشتیبانی و به‌روزرسانی

وردپرس، به خاطر خاصیت متن-باز یا Open-Source بودن، این امکان را دارد که تمامی دولوپرها در جهان بتوانند برای آن افزونه طراحی کنند و ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده را به آن اضافه کنند. اما همین ویژگی برای آن تبدیل به شمشیری دولبه شده که اثرات منفی نیز با خود به همراه داشته است. وجود این افزونه‌ها و متن-باز بودن این سیستم مدیریت محتوا، به تهدیدی جدی برای وردپرس بدل شده است. بسیاری از کارشناسان بر این نکته تأکید دارند که باید قالب و افزونه‌ها را از سایت‌های معتبر خریداری کرد اما متأسفانه دیده‌ شده حتی در بین سایت‌های ایرانی نیز افزونه‌هایی پولی اما مخرب وجود داشته‌اند که مشکلات زیادی را برای سایت به وجود آورده‌اند. بنابراین شما یا مجبور به تحمل ریسک هستید و یا باید از مراجع معتبر خارجی تهیه کنید (که البته نیاز به پرداخت دلاری دارد) و یا باید به یک برنامه‌نویس هزینه را پرداخت کنید تا برای شما امکان مورد نظرتان را اضافه کند.

البته وردپرس برای رفع این مشکلات امنیتی که در خود پلتفرم وجود دارد، مرتبا به‌روزرسانی‌ها جدیدی را ارائه می‌کند که آن‌ها را برطرف کند. بنابراین باید مرتب حواستان به به‌روزرسانی‌های وردپرس باشد تا با آن‌ها آپدیت باشید.

علاوه بر این در صورتی‌ که وقت یا حوصله و یا دانش مدیریت سایت خود را ندارید باید آن را به فردی مطمئن و کاردان بسپارید و بابت آن به‌صورت ماهیانه پول پرداخت کنید.

و اما... راه‌حل چیست؟

شما می‌توانید با استفاده از یک پلتفرم جامع و کامل تمامی این مشکلات را از سر راه خود بردارید و از امکانات و ویژگی‌های آن بهره ببرید. سایت ساز برساوب به شما این امکان را می‌دهد تا در کمتر از یک ساعت وب‌سایت خود را بدون هیچ دانش فنی راه‌اندازی کنید. علاوه بر امکان استفاده نامحدود رایگان، دیگر لازم نیست نگران خرید و یا تمدیدهاست و دامنه خود باشید. تمامی امکانات و اجزای مدیریت سایت شما در پلتفرم برساوب انجام می‌گیرد.

قالب‌های برساوب برای هر نوع وب‌سایت و کسب‌ و کاری طراحی‌ شده و قابل‌ تغییر و سازگاری هستند. شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی، سایت خود را در برساوب بسازید، مدیریت کنید و آن را به هر شکلی که بخواهید درآورید. می‌توانید در هر زمان هرقدر که می‌خواهید قالب سایت خود را عوض کنید.

تمامی سایت‌های برساوب با اصول سئو سازگار هستند و مدیریت اجزای مختلف آن نیز در کنترل شماست. علاوه بر آن شما می‌توانید از مشاورین برساوب برای بهبود سئو سایت خود کمک بگیرید. پشتیبانی و امنیت سایت‌های برساوب کاملا تضمین‌شده است و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوال، تیم پشتیبانی در کمترین زمان پاسخگوی شماست.

شاید امروز وقت آن شده که سایتی که همیشه دوست داشتید داشته باشید را برای خودتان بسازید. منتظر چه هستید؟ تنها چند کلیک با شروع راه موفقیت خود فاصله‌دارید.

 انتهای رپرتاژ آگهی 


10273160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است