بین‌الملل 10:46 - 10 اردیبهشت 1396
تحلیلگر کویتی در گفت‌وگو با فارس:
تحلیلگر کویتی سکوت رژیم‌های عربی در برابر بزرگ‌ترین اعتصاب غذای اسرای فلسطین را شرم‌آور خواند و گفت: انتفاضه تازه فلسطینیان از پشت میله‌های زندان‌های اسرائیل به راه افتاده و به زودی بینی این رژیم را به خاک خواهد مالید.

انتفاضه تازه فلسطینیان از پشت میله‌های زندان‌های اسرائیل به راه افتاده است

«عبد العزیز القطّان»، اندیشمند و نویسنده کویتی در گفت وگو با خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، زبان را در توصیف انتفاضه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بازداشتگاه های رژیم اشغالگر صهیونیستی قاصر خواند.

القطان گفت: همبستگی و انسجام ملی بین طیف های ملت فلسطین در حمایت از اسرای فلسطینی که نهادها، موسسه ها و دانشگاه های فلسطینی هم دعوت به آن می کنند نشانه هوشیاری بالای ملت فلسطین است.

اندیشمند کویتی سکوت مشکوک رژیم های عربی و کانال های تلویزیونی آنها در برابر قضیه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی را شرم آور خواند و گفت: رژیم نژادپرست صهیونیستی که غاصب سرزمین و حقوق فلسطینیان است با تعرض به شرافت فلسطین و حقوق اسرای فلسطینی، آشکارا حقوق بشر را نقض کرده است.

القطان تاکید کرد: جای تعجب است رجال دینی و آنهایی که ندای جهاد در سوریه سر می دهند و خواستار محاصره یمن شده و برای جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هلهله می کنند، امروز در برابر تروریسم و سرکشی رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین سکوت اختیار کرده و برخی از آنها فتوای حرام بودن اعتصاب غذا صادر می کنند.

وی تاکید کرد: با همه این دردها چیزی که زیباست صبر بزرگ ملت فلسطین بخصوص در نبرد شکم های خالی است که وارد چهاردهمین روز خود شده و همه این کار در راستای دفاع از عدالت فلسطینیان است.

اندیشمند کویتی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی را شکلی از اشکال مقاومت خواند و گفت: ملت فلسطین به رغم خیانت رژیم های عربی ثابت کرده که قوی است و شیوه های آن در مقابله با اشغالگران قابل احترام است.

القطان با بیان اینکه ملت فلسطین تنها کسانی بودند که سر جهان عرب و اسلام را بالا نگاه داشته اند، گفت: اسرای فلسطینی همه رژیم های عرب و آنهایی را که با اشغالگران علیه قدس توطئه کرده اند به دردسر انداخته اند.

اندیشمند کویتی ضمن درخواست از سیاستمداران، حقوقدانان و آزادگان امت عربی برای بیدار کردن وجدان خفته جهان عرب و قیام برای حمایت از آرمان های فلسطینی گفت: توطئه بزرگی علیه فسطین در کار است و تروریسم واقعی سکوت اعراب و آمریکا در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است و متاسفانه اگر امت عربی هم سکوت کند هیچ خیری در آن نیست.

القطان تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی از حزب الله و مقاومت با همه گروه های آن در لبنان، حماس در فلسطین و جهاد اسلامی و جبهه خلق و دیگران هراس دارد و از همین روست که با اسرای فلسطینی با وحشی گری رفتار می کند.

اندیشمند کویتی روزهای پرتنشی را برای آینده نزدیک در فلسطین پیش بینی کرده و گفت: امیدواریم گروه های فلسطینی با رسیدن به وحدت و یکپارچگی عزت و کرامت خود و مساله فلسطین را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: انتفاضه فلسطین از پشت میله های زندان به راه افتاده و  آنهایی که در نبرد شکم های خالی پیروز می شوند بینی رژیم صهیونیستی را به خاک خوهند مالید

بیش از 1500 اسیر فلسطینی که از روز 17 آوریل به مناسبت روز اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

هفت هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند: 330 نفر از اسرا ساکن نوار غزه، 680 نفر ساکن قدس و فلسطین اشغالی 1948، 6000 اسیر ساکن کرانه باختری، 34 اسیر از کشورهای مختلف عربی و 2 اسیر از بلندی های اشغالی جولان هستند.

همچنین در میان اسرا 600 اسیر تحت بازداشت موقت بوده و هنوز محاکمه نشده اند، 2000 نفر در در بازداشتگاه ها و مراکز بازجویی در بازداشت هستند، 4430 اسیر مورد محاکمه قرار گرفته و 500 نفر به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

به علاوه در زندان های رژیم صهیونیستی 58 زن و دختر فلسطینی اسیر هستند که 15 نفر از آن ها دختران کم سن و سال و 2 نفر تحت بازداشت موقت، 13 نفر مجروح و 30 نفر هم به حبس های مختلف محکوم شده اند.

در میان اسرا 320 کودک و نوجوان زیر 18 سال دیده می شود که 3 نفر تحت بازداشت موقت، 270 نفر مورد محاکمه قرار گرفته و حکم آنان صادر شده و 47 نفر همچنان در انتظار محاکمه هستند.

شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین از سال 1967 تاکنون به 210 شهید رسیده است؛ 72 اسیر تحت شکنجه، 57 اسیر در نتیجه قصور پزشکی، 74 اسیر هم مستقیما پس از بازداشت به شهادت رسیده اند و 7 اسیر هم در زندان هدف گلوله قرار گرفته اند.

در میان اسرا 1200 نفر بیمار هستند که 34 نفر از آن ها معلول شده، 21 اسیر به بیماری سرطان مبتلا شده اند، 2 اسیر از بیماری هپاتیت رنج می برند، 17 اسیر مشکلات قلبی دارند و 19 اسیر هم به طور دائم در بیمارستان رمله بستری و تحت درمان هستند.

13 نماینده منتخب ملت فلسطین در اسارت هستند که 4 نفر از آن ها تحت بازداشت موقت، 2 نفر به حبس های طولانی مدت محکوم و 6 نفر هم بدون محاکمه در بازداشتگاه ها و مراکز بازجویی توقیف شده اند.


9055598
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است