گوناگون 16:22 - 03 بهمن 1397
اجازه تحصیل یک سند است که دولت کانادا آن را صادر می‌کند که اجازه می‌دهد اتباع خارجی در موسسات آموزشی تعیین‌شده (DLI) در کانادا تحصیل کنند. اکثر اتباع خارجی مجاز به تحصیل در کانادا هستند. اطمینان حاصل کنید که همه اسناد مورد نیاز را قبل از ارسال درخواست در اختیار داشته باشید. شما باید قبل از سفر به کانادا درخواست دهید.

اجازه تحصیل یا Study permit چیست؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه راد، توجه داشته باشید که اجازه تحصیل در کانادا شما، ویزای تحصیلی شما نیست. با در اختیار داشتن آن به‌تنهایی، اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت. شما همچنین ممکن است به یک ویزای اقامت موقت یا مجوز سفر الکترونیک (eTA) نیز، نیاز داشته باشید. اگر چنین است، دولت کانادا آن را به عنوان بخشی از اپلیکیشن اجازه تحصیل شما بررسی خواهد کرد.

چه مدت می‌توانید در کانادا با اجازه تحصیل بمانید؟

اجازه تحصیل در کانادا معمولا طول مدت برنامه تحصیلی شما به اضافه ۹۰ روز را شامل می‌شود. این زمان اضافی به شما اجازه آماده‌شدن برای ترک کانادا یا ارائه درخواست اقامت را ارائه می‌دهد.

اگر نمی‌توانید دوره تحصیلی خود را قبل از اعتبار اجازه تحصیل به اتمام برسانید، می‌بایست به عنوان یک دانشجو برای تمدید آن درخواست خود را ارسال کنید.

اگر زودتر از زمان معمول دوره خود را به اتمام برسانید، اعتبار اجازه تحصیل شما ۹۰ روز پس از اتمام دوره به پایان می‌رسد. (تاریخ چاپ‌شده روی اجازه تحصیل مهم نیست)

شما مطالعات خود را به پایان رسانیده‌اید اگر در تاریخی که اولین اعلان از موسسه خود را دریافت می‌کنید (مانند ایمیل، نامه، متن و غیره) یا هنگامی‌ که مدرک، دیپلم یا گواهی خود را دریافت می‌کنید. شما باید تاریخی را که یکی از این‌ها را دریافت کرده‌اید، اثبات کنید.

نکته: اگر تاریخ اولین اعلان دریافتی از موسسه را نتوانید اثبات کنید، دولت کانادا از اولین تاریخ موضوع در سند استفاده می‌کند. ممکن است لازم باشد این تاریخ را با موسسه شما مطابقت دهند.

اگر موسسه شما از شما بخواهد که برخی از دوره‌های آن را قبل از اخذ پذیرش در دوره اصلی، بردارید (پذیرش مشروط)، دولت کانادا اجازه تحصیل شما را برای مدت این دوره‌ها صادر می‌کند. هنگامی‌ که شما پذیرش دوره اصلی را اخذ کردید، می‌توانید درخواست اقامت خود را به عنوان دانشجو از داخل کانادا اعمال کنید.

آیا می‌توانید در حین تحصیل به خانه برگردید؟

اگر می‌خواهید کانادا را در تعطیلات تحصیلی مانند تابستان، تعطیلات زمستانی یا ... ترک کنید، ممکن است مجبور باشید هنگام برگشت به کانادا ثبت‌نام خود در یک موسسه کانادایی را اثبات کنید. در این صورت:

باید مطمئن شوید که ویزای شما اعتبار دارد

و مجوز سفر الکترونیک شما (eTA) نیز کماکان اعتبار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینهٔ اجازه تحصیل در کانادا با ما تماس بگیرید.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری


10036398
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است