استانی 13:56 - 30 مهر 1398
معاون وزیر نیرو
معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، قم می‌تواند قطب تولید انرژی خورشیدی باشد.

قم می‌تواند قطب تولید انرژی خورشیدی باشد

به گزارش ایسنا، همایون حائری، صبح امروز در آئین افتتاح 5 طرح صنعت برق در نیزار قم عنوان کرد: سومین هفته پویش "الف-ب-ایران" را برگزار می‌کنیم و در این پویش 227 پروژه با 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور افتتاح می‌شود.

معاون وزیر نیرو افزود: این پویش با مشارکت مردم و رسانه‌ها و صنعت برق در مسیر آبادانی کشور انجام می‌شود و در تلاشیم هیچ یک از پروژه‌ها متوقف نشود، حتی در شرایط تحریم، عزم خود را برای اتمام بسیاری از پروژه‌ها جزم کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: تولید برق خورشیدی کشور امسال به ۸۴۱ مگاوات رسیده است و با توجه به هدف‌گذاری‌ها، ظرفیت برق خورشیدی سالیانه به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

حائری بیان کرد: در حال حاضر سهم تولید برق خورشیدی به یک درصد کل برق تولیدی در کشور افزایش‌ یافته است و همچنان این روند ادامه دارد تا بتوان انرژی‌های پاک تولیدی را به یک هزار مگاوات افزایش داد و تا پایان دولت دوازدهم نیز به 4 هزار مگاوات افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث و توسعه پست نیزار و پست مهدیه در تامین برق پردیسان از پروژه‌های مهم امروز در بخش صنعت است و تلاش می‌کنیم تمامی نیازهای صنعتی استان قم را با تسریع بخشی به پروژه‌های دیگر تامین کنیم.

معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و تعدد روزهای آفتابی، قم می‌تواند قطب تولید انرژی خورشیدی باشد و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: هرکدام از طرح‌های صنعت برق، بخش مهمی از نیاز برق کشور را به ویژه در صنعت تامین می‌کند و ما تا تحقق خودکفایی و اقتصاد مقاومتی حتی در شرایط تحریم به حرکت خود ادامه می‌دهیم.

حائری بیان کرد: امروز مهم‌ترین اولویت کشور، تامین برق مورد نیاز در صنایع است تا در سال رونق تولید و در مسیر اقتصاد مقاومتی بتوانیم به رشد و توسعه دست یابیم؛ در این‌باره تمامی مطالبات قم در بخش صنعت و تولید در دستور کار وزارت است و ما خود را مکلف به تامین نیازهای قم می‌دانیم.

انتهای پیام


10273110
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است