استانی 09:20 - 01 بهمن 1399

مشکلات مربوط به انتقال پول موجود بین تجار ایران و عراق محسوس است

به گزارش خبرنگار مهر، داود کلانتری شامگاه سه شنبه درجلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری زنجان گفت: بیشترین و بهترین خرمای عراق در شهر بابل تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: استان زنجان می‌تواند در بخش صنایع تکمیلی این محصول حضور فعالی داشته باشد چرا که میزان تولید خرما در این شهر بسیار بالا است.

معاون کنسولگری ایران در کربلا گفت: کشت فراسرزمینی بابل با زمین‌های کشاورزی مرغوب با ظرفیت بالایی برای همکاری دو طرف دارد و در این میان برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی می‌تواند ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کند.

کلانتری تاکید کرد: اداره استان‌ها در عراق به صورت فدرالی بوده و برخی از موضوعات همچون انتقال پول و مشکلات کلان امنیتی از اختیار استان‌ها خارج و به صورت کلان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: مشکلات مربوط به انتقال پول موجود بین تجار ایران و این کشور محسوس بوده و کنسولگری نیز به دنبال برطرف کردن موانع همکاری دو طرف است.

معاون کنسولگری ایران در کربلا به ظرفیت‌های موجود در دو شهر کربلا و بابل جهت همکاری با ایران و استان زنجان اشاره کرد و گفت: زمینه‌های مختلف برای همکاری از جمله همکاری‌ها در بخش گلخانه، پرورش ماهی، خدمات فنی و مهندسی، هتلینگ و هتل سازی، تامین تجهیزات و مصالح ساختمانی و تامین تجهیزات پزشکی، راه سازی، آسفالت سازی، جاده سازی و نیازهای شهری در شهرداری وجود دارد.

کلانتری به تمایل عراقی‌ها جهت همکاری با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: ایران ترانسفو برند شناخته شده‌ای نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه است.

وی افزود: طی سالهای اخیر شرکت‌هایی چون ماد ماشین از استان زنجان و کاله ایران حضور بسیار خوبی در بازار داشته و بازارهای خود را با ذائقه عراقی‌ها حفظ کرده‌اند.

معاون کنسولگری ایران در کربلااز آمادگی این کنسولگری جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، وکیل تخصصی برای عقد قراردادها، شناسایی تجار و معرفی مترجم و در اختیار گذاشتن دفاتر به صورت هفتگی برای حضور شرکت‌های زنجانی و مذاکره با عراقی‌ها خبر داد.




10912022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است