بین‌الملل 22:09 - 29 فروردین 1403
وزیر خارجه ترکیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای کشاندن منطقه به جنگ کرد.

ترکیه: نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از حمله هفتم اکتبر به دلیل سیاست‌های مناقشه آمیزش از جمله بازبینی در سیستم قضایی این رژیم به شدت محبوبیت خود را از دست داده بود. با این حال، حمله هفتم اکتبر و متعاقب آن جنگ غزه که تاکنون نتوانسته اسرای صهیونیست را از بند حماس آزاد کند، جملگی به سقوط آزاد مقبولیت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی دامن زده است؛ موضوعی که باعث شده وی به دنبال گزینه‌های سخت برای ماندن در قدرت باشد. 

به گزارش الجزیره، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه که اکنون در دوحه، پایتخت قطر به سر می‌برد امروز (چهارشنبه) نتانیاهو را به تلاش مذبوحانه برای ماندن در قدرت متهم کرد. 

وی در این باره با اشاره به خطر بروز جنگ در خاورمیانه به دلیل تنش‌های فعلی میان تهران و تل آویو، گفت: بنیامین نتانیاهو درپی حمله به ایران به دنبال توسل جستن به جنگ برای رسیدن به اهداف سیاسی است. 

فیدان خاطر نشان کرد: بر همگان آشکار است که نتانیاهو به دنبال کشیدن منطقه به جنگ با هدف ماندن در قدرت است. ما از متحدان اسرائیل می‌خواهیم اقدامات بیشتر تل آویو را محدود سازند. 

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز با حمله به سیاست‌های دوگانه کشور‌های غربی، از آن‌ها به دلیل عدم محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرده بود. اردوغان تاکید دارد که نتانیاهو به خوبی می‌داند پس از پایان جنگ غزه از قدرت کنار خواهد رفت.


12048333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کابینه جنگ اسرائیل هشدار داد که بزالل اسموتریچ و ایتمار بن غفیر به دلیل «تهدید‌های سیاسی» که انجام می‌دهند، امنیت اسرائیل را تهدید می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل خواستار اجرای تحقیقاتی مستقل درباره گورهای دسته‌جمعی کشف شده در اطراف بیمارستان‌های نوار غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه آمریکا از نبود برنامه‌ای عملی از سوی اسراییل برای حفاظت از جان غیرنظامیان در عملیات رفح خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از معترضان در مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در پایتخت گامبیا کار خود را آغاز کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با همتای صهیونیست خود به لفاظی علیه ایران پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا ارسال کمک‌های مالی به اوکراین را منوط به افزایش بودجه اروپا برا کمک به کی‌یف دانست.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جان کربی استفاده از واژه‌هایی همانند انتفاضه در محیط دانشگاه کلمبیا را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا ضمن درخواست از حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس گفت ایالات متحده بر برقراری آتش‌بس و بازگرداندن اسرا به خانه متمرکز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه فرانسه در دیدار با نتانیاهو حمله به رفح را ایده بدی خواند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است