علمی فناوری 10:27 - 05 بهمن 1399

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا داده‌های مردم را از دلالان می‌خرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، آژانس مذکور می‌تواند با کسب مجوز دادگاه برای دریافت داده‌های کاربری شهروندان آمریکا در فضای مجازی از شرکت‌های فناوری اقدام کند. اما به جای این کار به سراغ دلالان داده می‌رود و داده‌هایی را که آنها از شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌های مختلف به دست آورده‌اند، خریداری و از این طریق از مردم جاسوسی می‌کند.

آژانس یادشده به خصوص به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و جغرافیایی کاربران علاقه زیادی دارد. در شرایطی که بر اساس قوانین داخلی آمریکا هرگونه جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران بدون صدور حکم قضائی غیرقانونی است، تا به حال بارها اخباری در مورد تخلف سازمان‌های و نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده از این قوانین منتشر شده است.

نکته جالب توجه این است که وظیفه اصلی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا جمع‌آوری اطلاعات از اهداف و توانایی‌های نظامی دولت‌های خارجی است تا توانایی دفاعی داخلی آمریکا را افزایش دهد. لذا جمع‌آوری اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکایی ارتباط چندانی با وظایف تعریف شده آن نیز ندارد.

این آژانس اطلاعات خصوصی مردم آمریکا را در یک پایگاه داده جداگانه نگهداری می‌کند که دسترسی به آن مستلزم دریافت مجوزی خاص است. دسترسی به این داده‌ها در طول دو سال و نیم اخیر ۵ بار اتفاق افتاده است.

در نوامبر گذشته مشخص شد ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی مسلمانان را از طریق یک اپلیکیشن اعلام وقت نماز به نام مسلم پرو خریداری کرده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز بارها به علت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربران گوشی‌های هوشمند و به خصوص مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته است.


10918035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است