استانی 14:32 - 05 بهمن 1395
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور:
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور، از ساماندهی فضای فیزیکی ترمینال به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره‌کل یاد کرد.

اولویت امروز، ساماندهی فضای فیزیکی ترمینال است

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  با تاکید بر اینکه امروزه حمل و نقل به عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه جوامع به‌ شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید سهم ناوگان حمل و نقل ریلی در این توسعه قابل توجه است؛ چرا که این ناوگان نسبت به سایر ناوگان‌های حمل و نقل دارای ویژگی‌ها و امتیازاتی است که آن‌را از سایرین متمایز کرده و سهم بیشتری از این توسعه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه سهم چشم‌گیر بخش حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی کشورها، حکایت از ارتباط تنگاتنگ همه زیربخش‌های اقتصادی با بخش حمل و نقل دارد، تصریح کرد: امروزه در اکثر کشورها حرکت گسترده‌ای در راستای توسعه و بهبود سیستم‌های حمل و نقل در جریان است. از طرفی، مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی در این بین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و جهش‌های قابل توجهی در استفاده از تکنولوژی در این حوزه صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل جزو پنج پارامتر اول در توسعه کشور بوده و در این راستا بحث حاکمیت کشور توجه ویژه‌ای در توسعه حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی دارد، اظهار کرد: حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال‌غرب از کیلومتر ۱۲۴ محور تهران ـ آذربایجان، از ورودی ایستگاه کهن‌دژ در استان قزوین شروع، تا خروجی مراغه در کیلومتر ۶۰۹ محور آذربایجان به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور همچنین یکی از دغدغه‌های امروز این حوزه را مناسب نبودن مسیر فعالی برای تردد عابران پیاده به داخل راه‌آهن زنجان با توجه به حجم زیاد ترددها دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه از سوی شهرداری زنجان صورت گیرد.



انتهای پیام

8708850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است