استانی 16:35 - 06 بهمن 1398

دو رقم انگور مقاوم در قزوین رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی استان قزوین وز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، هدایت الله جمالی پور استانداری عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، کشاورزان، بهره برداران، مدیران رؤسای اتحادیه‌های زیرمجموعه کشاورزی استان و بهره برداران در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

در این مراسم از دو رقم انگور مقاوم رونمایی شد.

بابک قرآلی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: دو رقم انگور با نام «مینودر» و «امین» که از ارقام تازه خوری است ثبت و معرفی شده است.

قرآلی تصریح کرد: این ارقام دارای خصوصیات مناسبی برای صادرات است و مقاومت در مقابل سرمای بهاری و یک رقم نیز مقاوم در برابر سرمای زمستانی از قابلیت‌های آنها محسوب می‌شود که برای کشت در استان قزوین مناسب است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این ارقام همچنین مقاوم به ریزش چه‌ها، ماندگاری بالای انگور تولیدی در سردخانه، اندازه درشت و جذابیت لازم را دارد که از خصوصیات منحصر به فرد در عرصه صادرات هم تلقی می‌شود.

قرالی تصریح کرد: در ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان ۱۲۰۰ ژئوتیپ انگور موجود است که تمام خصوصیات فرمولوژیک و فیزیولوژیک آن بررسی شده و ثبت شده است.

در این مراسم از ۱۰ تولیدکننده کشاورزی نمونه کشوری و ۲۱ نمونه استانی تجلیل شد.

 


10363473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است