استانی 13:07 - 08 فروردین 1396
فارس گزارش می‌دهد
یادمان «علقمه»؛ یادآور حماسه غواصان دست‌بسته و عملیات کربلای چهار است که با رمز «یا رسول الله» آغاز شد.

یادمان «علقمه»؛ یادآور حماسه غواصان دست‌بسته/ اوج مظلومیت در «علقمه»

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، یادمان شهدای «علقمه» در غرب جاده شهرستان به سمت آبادان و در منطقه کوی‌آریا قرار دارد که هنوز که هنوز است، آثار سال‌های دفاع مقدس و خرابی‌ها در آن به وضوح نمایان است.

این یادمان جزو یادمان‌هایی است که مظلومیت و حماسه‌ها در آن بیشتر به نمایش قرار می‌گیرد، گرچه همه یادمان‌های دفاع مقدس بیانگر حماسه شهیدان و رزمندگان بودند اما برخی از آن به علت داشتن امتیازات متفاوتی، در نوع خود کم‌نظیر هستند.

حال یادمان علقمه از این یادمان‌های کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیری است که مظلومیت در آن به اوج خود رسیده است و هر کسی که در این یادمان حضور پیدا می‌کند، این حس شگفت‌انگیز و کمیاب را با تمام وجود احساس و دریافت می‌کند.

یادمان شهدای علقمه، بیانگر حادثه و عملیات کربلای چهار است، عملیاتی که به همان اندازه که در آن شجاعت، دلاورمردی و فداکاری حرف اول را می‌زد، مظلومیت نیز به همان اندازه به اوج خود رسیده بود.

عملیات کربلای چهار با رمز پیامبر عطوفت و مهربانی‌ها و با ذکر «یا رسول الله» در تاریخ سوم دی‌ماه سال 65 آغاز شد، رزمندگان در این عملیات برای رسیدن به سرانجام و هدف خود باید دل به دریا می‌زدند و خود را در آب پرتاب می کردند.

بر همین اساس غواصان درس شجاعت را پاس کردند و خود را به آب انداختند تا ذره ذره‌ی دستورات این عملیات را با دقت انجام دهند، اما در این لحظه دشمنان که عدد و امکانات آنها با نیروهای ایرانی قابل قیاس نبود، با پرتاب تیربار، خمپاره و منور غواصان ما را غافلگیر کردند.

پس از شکست ظاهری در این عملیات، 175 غواصی که دل را به دریا زده بودند، توسط دشمنان خبیث و کوردل دستانشان از پشت بسته شد و در آب و به علت حملات دشمن به مقام و درجه عظمای شهادت نائل آمدند.

غواصانی که دستان خود را دادند، تا دستان ما در جلوی دشمنان و استکبار دراز نشود، از جوانی خود گذشتند، تا ما جوان باشیم و از جوانی خود استفاده کنیم، از آرزو و اهداف خود گذشتند، تا ما راحت و بدون هیچ‌گونه مشکلی به سرنوشت خود برسیم.

================

گزارش: محسن یوسفی

================

انتهای پیام/72033/ک


8953982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است