استانی 13:13 - 06 بهمن 1398

لاهیجان نامزد پایتخت کتاب ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرستان لاهیجان با حضور پر رنگ در طرح پایتخت کتاب ایران و نامزدی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ این بار نیز توانست در ششمین دوره این طرح جز ۳۸ شهر راه یافته به مرحله نیمه نهایی باشد.

ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از ابتدای تیرماه با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط از جمله نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی همچون نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونت توسعه مناطق محروم رئیس جمهوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خانه کتاب، کمیسیون ملی یونسکو، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و شبکه شهرهای دوستدار کتاب و بخش خصوصی و فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد شروع به کار کرد.

با توجه به ارسال آثار و مستندات از سوی ۱۳۶ شهر به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر خلاف سال‌های گذشته که ۲۰ شهر برای حضور در مرحله نیمه نهایی انتخاب می‌شد این بار ۳۸ شهر برگزیده شدند.

داوری مرحله نیمه نهایی و نهایی این رویداد بهمن ماه ۹۸ برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه ۱۱ بهمن ماه امسال در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد ششمین پایتخت کتاب ایران در سال ۹۹ و چهار شهر خلاق در زمینه کتابخوانی معرفی خواهند شد.

لاهیجان در چهار دوره از شش دوره پایتخت کتاب ایران حضوری فعال داشت و در دو سال متوالی توانست در لیست ۲۰ شهر نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گیرد و امسال نیز این شهرستان به عنوان تنها نماینده گیلان در مرحله نیمه نهایی حضور دارد.

شرایط شرکت در پایتخت کتاب ایران فراهم نمودن بستر مناسب برای ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه مستندات در این خصوص و همچنین ارائه طرح‌های جدید و خلاق در حوزه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.


10362932
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است