استانی 12:47 - 22 آبان 1398

۳۷ فیلم «جشنواره فیلم کوتاه تهران» در قم به روی پرده می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ابوذر در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در قم، اظهار کرد: امسال نیز همزمان با برگزاری این جشنواره در تهران، استان قم متقاضی اکران شد و ۳۷ فیلم این جشنواره در استان به روی پرده می‌رود.

وی تصریح کرد: فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران در چهار بخش تجربی، پویانمایی، مستند و داستانی به مدت دو روز در سینما آوینه قم به همت انجمن سینمای جوانان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و همکاری سینما آوینه اکران می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان قم از اکران همزمان آثار جشنواره‌های سینمایی در قم به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و افزود: از آنجا که بسیاری از اعضای انجمن و علاقه‌مندان به فیلمسازی امکان سفر به تهران ندارند و تهران رفتن هم مشکلات خاص خود را دارد، بخش مهمی از این فیلم‌های جشنواره در قم اکران شده و به راحتی می‌توانند آن را تماشا کنند.

وی افزود: با وجود اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران در استان‌ها برای انجمن سینمای جوانان ایران کار سخت و هزینه‌بری بود و منوط به دریافت اجازه از تهیه‌کنندگان این آثار بود اما در لحظات آخر این رویداد در استان‌ها نیز برگزار شد.

ابوذر تصریح کرد: اگر انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری سازمان سینمایی بتوانند برای سال‌های بعد فیلم‌ها را سریع‌تر به استان‌ها ارسال کنند اتفاقات بهتری رخ خواهد داد و با تبلیغات شهری می‌توان، مخاطبان بیشتری را به تماشای فیلم‌های کوتاه دعوت کرد.

برنامه روز دوم جشنواره

در روز دوم برگزاری همزمان آثار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ده فیلم انیمیشن و یازده فیلم داستانی در سینما آوینه قم به روی پرده می‌رود.

اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران همزمان با سراسر کشور از روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در قم آغاز به کار کرد.

در روز نخست این جشنواره در سه سانس ۱۵، ۱۷ و ۱۹ که با استقبال اهالی سینما همراه بود، سه فیلم مستند، هشت فیلم تجربی و پنج فیلم داستانی در سینما آوینه قم به روی پرده رفت.

امروز چهارشنبه نیز در دومین و آخرین روز برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در قم، ۱۰ فیلم انیمیشن و ۱۱ فیلم داستانی اکران می‌شود.

در بخش پویانمایی و از ساعت ۱۵، فیلم‌های «چشمان سرخ» به کارگردانی شهرام خوارزمی، «...رفت» به کارگردانی سمانه فصل اله اسدی، «خورده شده» به کارگردانی محسن رضاپور، «زر زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان، «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی، «جسم خاکستری» به کارگردانی سمانه شجاعی، «جبیر» به کارگردانی ریحانه میرهاشمی، «وینگ» به کارگردانی بهزاد هاتف، «قصه مردی که لب نداشت» به کارگردانی میلاد شاه جانی و «این سو، آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی به روی پرده می‌رود.

در بخش داستانی و از ساعت ۱۷، فیلم‌های «کرگدن» به کارگردانی آرمین پورمحمد، «جایی در میان گاوها» به کارگردانی محمدعلی حسینی و حسین فلاح آبادی، «ضد ضربه» به کارگردانی عادل تبریزی، «اجباری» به کارگردانی محمد جواد خورشا و «حلق آویز» به کارگردانی رقیه توکلی اکران می‌شود.

همچنین در سانس ۱۹ نیز شش فیلم داستانی دیگر به روی پرده می‌رود. «Lover» به کارگردانی محمد ثریا، «گرگ‌ها» به کارگردانی امیررضا جلالیان، «او که اهلی نشد» به کارگردانی صالح کاشفی، «جونده» به کارگردانی نوید صولتی، «تاناکورا» به کارگردانی حامد پری زاده و «وودی آلن» به کارگردانی عاطفه مولوی در سینما آوینه قم اکران می‌شود.


10292643
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است