استانی 21:43 - 01 شهریور 1396
در ساری آغاز شد؛
ساری - دومین المپیاد ورزشی بانوان کارمند دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور معاون وزیر بهداشت در ساری آغاز شد.

آغاز دومین المپیاد ورزشی بانوان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح المپیاد فرهنگی ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک به نقش فعالیت ورزشی در کاهش بیماری ها اشاره کرد و گفت:بیش از ۵۰درصد بیماری های غیر واگیر با فعالیت ورزشی،و تغذیه مناسب قابل پیشگیری است.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد بیماری ها در کشور بیماری های غیر واگیر هستند که با توجه به این مسئله باید به حوزه ورزش توجه ویژه ای کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقش ورزش در کاهش افسردگی اشاره کرد و افزود:  شعار امسال بهداشت جهانی باهم گفتگو کنیم است که ورزش نقش بسزایی در کاهش افسردگی دارد و هدف اصلی این المپیاد را ایجاد همدلی بین کارکنان و ایجاد نشاط برای فعالیت بیشتر کارکنان وزارت بهداشت است.

وی افزود: افزون بر ۵۰درصد از بیماری های غیرواگیر  که ۸۰درصد علت مرگ و میر است با فعالیت های بدنی و رژیم غذایی سالم قابل پیشگیری است.

جان بابایی ضمن قدردانی از حضور همه شرکت کنندگان در این المپیاد از اینکه صندوق رفاه دانشگاه علوم پزشکی کشور شرایط برگزاری این المپیاد را فراهم کرد ابراز خرسندی کرد.

در دومین المپیاد ورزشی بانوان کارمند دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور هزار و ۲۵۰ورزشکار از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تابعه در ۵ رشته والیبال،شطرنج، تنیس روی میز، دارت و امادگی جسمانی به رقابت می پردازند.

شایان ذکر است این المپیاد تا هشتم شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران برگزار می شود.


9382999
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است