گوناگون 10:55 - 13 مرداد 1400
بهبود در فرآیند توزیع از طریق « نرم‌افزار پخش مویرگی» اهمیت زیادی در موفقیت کسب و کارها دارد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی با استفاده از سیستم‌های پخش و توزیع خلاق، به مزیت رقابتی دست یافته‌اند.

نقش نرم‌افزار پخش مویرگی در موفقیت کسب و کارها

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مبنا، فرآیندهای توزیع مویرگی در سال‌های اخیر مطابق با تحولات دیجیتال در صنایع و مکانیزم زنجیره تامین، بیشتر از قبل بر سیستم‌های اطلاعاتی و نرم‌افزارها متکی شده است.

اهمیت فروش و پخش مویرگی چیست؟

در میان انواع مکانیزم‌های توزیع محصول که توزیع انحصاری، توزیع گزینشی و توزیع مویرگی یا گسترده را در برمی‌گیرد، فروش و پخش مویرگی در صنعت پخش و برای توزیع محصولات و کالاهای مصرفی بیشترین طرفدار را دارد. 

اینکه پخش مویرگی چیست و چه اهمیتی دارد؟ در تعیین استراتژی توزیع در زنجیره تامین و ایجاد دسترسی آسان به کالا برای مشتری و کنترل شیوه توزیع و بازار محصول راهگشا خواهد بود.

در پخش مویرگی، تحویل محصول نهایی به مشتریان متعدد، بدون واسطه و از طریق تولیدکننده است. با حذف واسطه‌ها در پخش مویرگی، هزینه و زمان رسیدن محصول نهایی به مشتریان به کمترین میزان می‌رسد. 

سطوح مختلف کانال‌های توزیع در شرکت پخش

سطح صفر: سطح صفر ساده‌ترین مدل در یک کانال توزیع است و شامل فروش مستقیم و بدون واسطه از تولیدکنندگان به مصرف کنندگان می‌شود.

سطح یک: یک کانال سطح یک دارای یک واسطه است که به عنوان عامل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده عمل می‌کند. به عنوان مثال، خرده فروش بین تولیدکننده و مصرف‌کننده  قرار می‌گیرد.

سطح دوم: وقتی به لایه‌های متعدد سطوح توزیع و پخش فکر می‌کنید، تعداد واسطه‌ها اهمیت اساسی دارد. در این مورد، کانال سطح دو شامل دو واسطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است. یک مثال در اینجا می‌تواند عمده فروشی باشد که به خرده فروش می فروشد و سپس کالا از طریق خرده فروش به مصرف‌کننده می‌رسد.

سطح سوم: اینجا جایی است که یک کارگزار یا نماینده فروش وارد می‌شود. نماینده فروش به نمایندگی از شرکت‌ها کار می‌کند و عمدتا با خرده فروشان سروکار دارد و سپس به مصرف کنندگان مرتبط می‌شود.

نرم‌افزار پخش مویرگی تحت وب چیست؟

استفاده از نرم‌افزار پخش مویرگی موجب تسریع فرآیند نظارت و مدیریت پخش شده و میزان فروش و سود شرکت را افزایش دهد. نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی، راهکاری یکپارچه برای شرکت‌هایی است که مکانیزم فروش و توزیع مویرگی را به‌عنوان یک بخش بسیار مهم «عملیات فروش» در خود جای داده‌اند و می‌خواهند آن‌ را به طور یکپارچه و منعطف و هوشمند، مدیریت کرده و به انجام برسانند.

از وظایف اصلی یک سیستم پخش مویرگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ذخیره‌سازی و انبار کالا برای توزیع

۲- دریافت سفارش از مشتری

۳- تحویل کالا به مشتریان

۴- وصول مطالبات

۵- کنترل و دریافت اطلاعات از بازار

مزایای نرم‌افزار پخش مویرگی کدامند؟

بزرگ‌ترین مزیت توزیع مویرگی را باید افزایش سرعت پخش کالا و کاهش هزینه‌های زنجیره تامین در شرکت‌های تولیدی دانست. در کنار بازاریابی آسان، معرفی شرکت تولیدی به بازار مصرف و دستیابی به مشتریان متعدد، می توان از دیگر مزیت‌های سیستم توزیع مویرگی به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت بهتر بازار و مزیت‌های رقابتی آن:

ارتباط بی‌واسطه و نزدیک تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان نهایی، اطلاعات بسیار ارزشمندی از مختصات بازار و جزییات آن را به کسب‌ و کارهای منتقل می‌کند.

  • گسترش بازار و ایفای نقش جدی در آن:

شناخت نیازهای بازار با یک سیستم پخش مویرگی به پوشش مشتریان بیشتر و ایفای نقش جدی در آن منجر می‌شود و در بلندمدت سهم بازار شرکت تولیدی را افزایش می‌دهد.

  • توسعه روابط مستقیم با مشتریان:

حذف واسطه‌ها در سیستم پخش مویرگی عامل ارتباط بیشتر و نزدیک تولیدکننده و مشتری نهایی است. علاوه بر افزایش قدرت شبکه‌سازی بین مشتریان،‌ کسب اطلاعات بیشتر از بازار را می‌توان مزیت مهم این ارتباط مستقیم دانست.

  • موفقیت در بازار رقابت:

همکاری‌ بلندمدت تولیدکننده با عمده‌فروشان و رد و بدل شدن اطلاعات از بازار و نیازهای مشتریان در بسیاری از موارد تصور فعالیت عمده‌فروشان در بازار و ایفای نقش به عنوان یک تولیدکننده را فراهم کرده است. برخی از آنها به راحتی می‌توانند به رقیبی جدید برای شرکت تولیدی بدل شوند؛ در حالی که در سیستم پخش مویرگی به دلیل ارتباط با خرده‌فروشان و نبود سرمایه‌های کلان،‌ امکان بروز این ریسک به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

  • ثبات در جریان نقدینگی شرکت:

تولیدکننده به دلیل اجرای مکانیزم توزیع مویرگی و خرده‌فروشی محصولات امکان ایجاد یک جریان ثابت نقدینگی را ایجاد می‌کند. از آنجا که توجه به شرایط بازار، مدیریت نقدینگی و سرمایه‌ها توسط شرکت‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است، ‌افزایش نقدینگی در توزیع مویرگی را می‌توان مزیت مهمی به شمار آورد.

  • کاهش چشمگیر قیمت نهایی محصولات:

حذف واسطه‌ها در هر صنعتی با کنترل بهتر قیمت نهایی محصول و در نتیجه کاهش قیمت نهایی و افزایش رضایت مشتریان همراه است. سیستم پخش مویرگی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

درخواست مشاوره و دموی نرم افزار فروش و پخش مویرگی مبنا

انتهای رپرتاژ آگهی


11174784
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است