استانی 16:18 - 10 مهر 1399
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌ سرمایه‌ای استان جهت پیشرفت فیزیکی فسفات شهرستان چرام و تکمیل زیرساخت گاز این پروژه خبر داد.

تخصیص ۲ میلیاردی به پروژه فسفات شهرستان چرام

"سالار حسین پور" در نشست بررسی مشکلات و موانع معادن و صنایع معدنی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام جهش تولید، به فضل الهی و با همت مسئولین استانی تلاش خواهیم کرد تا پروژه‌ های مهم صنعتی و معدنی استان هرچه زودتر اتمام و به مرحله بهره برداری برسند. 

وی تصریح کرد: معدن فسفات چرام از معادن غنی استان است که اجرا و راه اندازی آن زمینه اشتغال خوبی برای جوانان منطقه خواهد بود و بر همین اساس این جلسه در مرکز و با حضور عوامل ذی نقش جهت تسریع در روند پروژه انجام پذیرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جهت پیشرفت فیزیکی فسفات چرام و از محل اعتبارات تملک دارایی‌ سرمایه‌ای استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت گاز این پروژه تخصیص داده شد. 

همچنین در این نشست"سید محمد موحد" نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از چندین دهه انتظار پروانه بهره ‌برداری فسفات چرام به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم صدور پروانه نمی شد کار خاصی بر روی این معدن صورت بگیرد و بحمدالله با صدور این پروانه پروژه وارد چرخه عملیاتی و اجرایی می شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث برق رسانی نیز مقرر شد  ایمیدرو عملیات برق رسانی به این معدن را انجام دهد و نیز در بحث آبرسانی نیز شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران متعهد شده آبرسانی به این معدن را به صورت ویژه انجام دهد. 

"خداداد غریب پور"، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز گفت: کاری که یک سال و نیم اخیر در استان انجام شده برابر کل کارهایی که طی چند سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: صدور پروانه بهره برداری فسفات چرام کمک شایانی به بهره بردار می کند و امیدوارم همکاران تهیه و تولید هرچه سریعتر در زمینه زیر ساخت ها، اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اظهار کرد: اینکه استان دو میلیارد از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای برای زیرساخت گاز فسفات چرام گذاشته قطعا روند اجرایی پروژه را تسریع خواهد بخشید.

غریب پور از مجموعه صنعت و معدن و استاندار محترم استان به منظور همکاری های بی وقفه در خصوص صدور پروانه های اکتشاف و بهره برداری معادن استان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، جلسه بررسی مشکلات و موانع معادن و صنایع معدنی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، غریب پور مدیرعامل ایمیدرو، صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار، حسین پور رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عزیزی سرمایه‌گذار فسفات چرام و جمعی از کارشناسان وزارت صمت و ایمیدرو برگزار شد.

انتهای پیام


10743739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است