استانی 09:38 - 29 دی 1398
مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمان عنوان کرد
ایسنا/کرمان مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان با تاکید برآنکه امسال امید خوبی به تالاب جازموریان داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در این منطقه در فصل خوبی رخ داده و درصد تبخیر آن بسیار اندک است لذا پیش‌بینی می‌کنیم که امسال تالاب جازموریان ۱۰۰ درصد آبگیری شود.

پیش‌بینی آبگیر شدن ۱۰۰ درصدی تالاب جازموریان

"مرجان شاکری" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نیمه جنوب استان کرمان گفت: امسال بارندگی خوبی در منطقه جازموریان داشتیم اما با توجه به ابرناک بودن هوا امکان رصد دقیق این تالاب فعلا وجود ندارد ولی براساس بازدید میدانی حال جازموریان خوب است.

وی با تاکید برآنکه امسال امید خوبی به تالاب جازموریان داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در این منطقه در فصل خوبی رخ داده و درصد تبخیر آن بسیار اندک است، لذا پیش‌بینی می‌کنیم که امسال تالاب جازموریان ۱۰۰در صد آبگیری شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان در خصوص رصد هوایی این تالاب بیان کرد: شاید برای سال آینده که کوات‌کوپتر تهیه کردیم بتوانیم این کار را انجام دهیم اما برای امسال چنین امکانی نداریم مگر اینکه دستگاه‌های متولی دیگر این امکان را در اختیار ما قرار دهند.

شاکری در پاسخ به این سوال که اگر امسال این تالاب ۱۰۰ درصد آبگیری شود، سال آینده این منطقه منبع ریزگردها در منطقه و کشور نخواهد بود؟ گفت: باید بدانید که گرد و غبار خیزی در استان کرمان فقط مختص تالاب جازموریان نیست و کانون‌های گردغبار دیگری در استان کرمان داریم اما از بخش جازموریان قطعا این ریزگردها کمتر خواهد بود.

انتهای پیام


10351332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است