اقتصادی 14:46 - 05 بهمن 1395
یک کارشناس امنیت اطلاعات مطرح کرد
یک کارشناش امنیت اطلاعات گقت: علت نگرانی و مراجعه مجدد بسیاری از کسبه پلاسکو به محل حادثه، حفظ اسناد حسابداری و کامپیوترها بود و این حادثه علاوه بر زیان‌ مالی آشکار زنگ خطر نگهداری اسناد را برای صنوف و سازمان‌ها به صدا درآورد.

زنگ خطر نگهداری سنتی اطلاعات و از بین رفتن اسناد در حادثه پلاسکو

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس فرهاد رحیمی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به از بین رفتن اسناد کسبه در حادثه پلاسکو، اظهار داشت: در این حادثه تاسف بار دلیل نگرانی بسیاری از کسبه که باعث مراجعه آنها به حل حادثه شد، خروج اسناد و کامپیوترها برای حفظ اسناد حسابداری بود. در حالی که در صورت ذخیره‌سازی اطلاعات روی سامانه‌های الکترونیک و همچنین استفاده صحیح از نظام بانکداری الکترونیک و وجود اسناد تضمینی این نگرانی وجود نداشت.

این کارشناس امنیت اطلاعات تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، نخستین خسارت مالی فرو ریختن پلاسکو، بیکار شدن 4 هزار کارگر صنعت پوشاک کشور و خسارت 1500 میلیارد تومانی است که با مساعدت ارگان‌های مسوول تا حدی قابل جبران است، اما موضوع مهم از بین رفتن اطلاعات و اسناد تعهدآور واحدهای تولیدی فعال در پلاسکو بود که متأسفانه بسیاری از آنها مانند چک ها، سفته ها، مدارک مرتبط با خرید، فروش، سفارشات و اطلاعاتی از این قبیل از بین رفته و قابل برگشت نیست.

وی گفت: شاید برخی اطلاعات مفقود شده، به واسطه مشتریان و افراد ذینفع یا طرف حساب ها جمع آوری شود، اما بدون شک این اطلاعات کامل نخواهند بود.

وی حادثه ساختمان پلاسکو را زنگ خطری برای تمامی صنوف و سازمان‌هائی دانست که به صورت سنتی از اطلاعات و اسناد خود نگهداری می‌کنند یا علیرغم استفاده از ابزارهای الکترونیکی ذخیره‌سازی اطلاعات، برنامه ریزی مناسبی برای پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات هنگام بروز حوادث غیرمترقبه ندارند.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت کسبه‌ای که اسناد خود را به صورت فیزیکی در واحدهای این ساختمان نگهداری می کردند با افرادی که اطلاعات خود را غیر از کامپیوترهای مستقر در ساختمان پلاسکو در جای دیگری ذخیره نکرده اند یکسان است.

رحیمی با اشاره به افزایش روز افزون حجم اطلاعات در کسب وکارها و سازمان‌ها بر ضرورت نگهداری الکترونیکی اطلاعات و پشتیبان گیری از آنها در مکان های فیزیکی مختلف، تاکید کرد و گفت: برای بیمه شدن اطلاعات لازم است Backupها نیز حتما کاملاً به روز باشند.

وی ادامه داد: امروزه نیاز به فضائی امن برای مدیریت اطلاعات شامل ذخیره سازی، طبقه بندی، بازیابی و توزیع اطلاعات ضروری شده که دیتاسنترهای فیزیکی، ماژولار و فضاهای ذخیره ابری با رعایت اصول پدافند غیرعامل، گزینه‌های مناسبی برای نگهداری امن اطلاعات در حوادث غیر قابل پیش بینی هستند. همچنان که این بار نیز اگر اسناد کسب‌وکارهای پلاسکو در دیتاسنترهایی با Backup مطمئن نگهداری می شد، در صورت از بین رفتن اسناد فیزیکی یا اطلاعات الکترونیکی دیتاسنتر اول، دسترسی به فایل های الکترونیکی که در محل امن دیگری نگهداری می شد میسر بود.


8708950
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش موثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی برداشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است