علمی فناوری 13:27 - 25 مرداد 1399
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها از جمله برنامه هایی است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دنبال می‌شود.

حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار است

به گزارش ایسنا، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، درباره مسئله حذف کنکور عنوان کرد: مسئله کنکور از جمله موضوعاتی است که وعده اصلاح آن نزدیک به ۴۰ است که به مردم داده می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم کرده و در این دوره شورا به جمع بندی‌های مهمی رسیده است.

سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد

وی اضافه کرد: یکی از ایردات وارد این است که در حال حاضر سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد در حالیکه کشورهای موفق در این زمینه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می‌شوند و یکی از اصلی ترین برنامه‌های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.

عاملی با بیان اینکه راهبری مسیر حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کنیم، افزود: به این دلیل قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل نهایتا تا سال آینده حل و فصل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، گفت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد، بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید مسیری را طی کنیم که اطمینان بخش باشد و نباید مسیری دنبال شود که بتوان در آن اعمال سلیقه‌ و پارتی بازی کرد.

به گزارش خانه ملت، وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد شود. ضمن اینکه دانشگاه‌هایی که از رتبه‌های برتری برخوردار هستند باید اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب کنند.

انتهای پیام


10667866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از آغاز ثبت نام اعطای وام به کسب و کار‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان ثبت درخواست تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور با موافقت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به مدت دو روز تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اخترشناسان انتظار دارند که سیارکی موسوم به ۲۰۲۴ JR ۱ به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین برسد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ماموریت جدید پارک‌های فناوری در ایجاد ارزش افزوده متناسب با آمایش سرزمینی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های علمی این دانشگاه، تاکید کرد:مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در منطقه دور از دسترس نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد ملی جمعیت از استخدام بیش از ۱۵۷۰ ماما در سراسر کشور با مجوز سازمان امور استخدامی در سال گذشته خبر داد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرشیدی گفت:آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی یک پژوهشگاه، مشارکت با بخش خصوصی برای تکثیر گاوهای گوشتی پربازده را راهی برای افزایش خودکفایی گوشت کشور دانست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دلیل عقب‌افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر که قرار بود حامل فضانوردان ناسا باشد، مشکل دریچه اکسیژن در سکوی موشک اطلس V ذکر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است