بین‌الملل 14:01 - 03 مهر 1397
یک مسؤول اردنی از مذاکرات با روسیه و آمریکا برای پایان دادن به مساله‌ اردوگاه آوارگان سوری "الرکبان" در مرزهای اردن و رهایی از فشار امنیتی علیه کشور در آینده خبر داد.

مذاکرات اردن با روسیه و آمریکا برای بستن پرونده اردوگاه آوارگان سوری "الرکبان"

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، اردن ابراز امیدواری کرد که مساله آوارگان سوری "الرکبان" حل شده و اردن از فشار امنیتی که حضور آوارگان در آینده این کشور به وجود می‌آورد، رهایی یابد.

یک منبع دولتی اردن از وجود مذاکرات با روسیه و آمریکا برای پایان دادن به مساله‌ این اردوگاه و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود در سوریه پس کنترل ارتش این کشور در اکثر مناطق آن خبر داد.

اردوگاه الرکبان در مرزهای شرقی اردن با سوریه قرار دارد و محل تجمع آوارگان سوری است که پس از درخواست پناهندگی در اردن،‌ دولت این کشور از ترس وجود تروریسم در میانشان با آنها با احتیاط برخورد کرده و این آوارگان به ناچار در اردوگاه الرکبان باقی مانده‌اند.

پس از حمله یک عامل انتحاری وابسته به داعش در منطقه نظامی که خدمات انسانی به این آوارگان ارائه می‌داد درد و رنج آنها دو برابر شده است. در این عملیات هفت تن از نیروهای گارد مرزی اردن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. به دنبال این عملیات اردن مرزهای خود را با سوریه بست و آن را یک منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

عمر البنیه، سخنگوی شورای عشایر تدمر سوریه اعلام کرد: روسیه تلاش دارد این اردوگاه را تخلیه، آوارگان را به مناطق خود بازگردانده و آنها را تحت فشار قرار دهد تا حل و فصل و توافق‌های صورت گرفته با دولت اجرا و فرزندان این آوارگان در ارتش به خدمت گرفته شوند.

اردوگاه الرکبان در حال حاضر حدود ۴۰ هزار آواره را پناه داده که پس از توقف ورود کمک‌ها به آن از سوی اردن و عدم ورود کاروان‌های دولت سوریه با مشکل مواد غذایی و امدادی روبه‌رو شده است.

پس از این‌که شورای امنیت مسؤولیت حفاظت از این اردوگاه را به دولت سوریه واگذار کرد اردن کمک‌های خود را به آن متوقف کرد.

گردان "شهدای القریتین" که یک گروه مخالف وابسته به ارتش آزاد سوریه است، طرح خود را برای انتقال افراد مسلح و غیرنظامیان خواهان خروج به شمال سوریه اعلام کرد و گفت، هدفش اجرای روند خروج است. این گردان جزئیات طرح خود را بیان نکرد.

پیشتر هم فعالان در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده بودند: طی روزهای اخیر ۳۲۰۰ مسلح به همراه خانواده‌های خود تمایل خود را برای انتقال به شمال سوریه ابراز داشتند تا در این منطقه گردان‌های «احمد العبدو» و «اسود الشرقیه» و «جیش المغاویر» باقی بمانند.

روزنامه الوطن سوریه هم به نقل از پایگاه‌های خبری مخالفان نوشت: پس از توافق سوریه و روسیه، بیش از ۵۰۰۰  تن از افراد مسلح و خانواده‌های آنها برای خروج از این اردوگاه ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام


9918837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام سازمان ملل برای پاکسازی آوار غزه ۱۴ سال زمان با ۱۰۰ کامیون نیاز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است