استانی 21:51 - 01 مرداد 1396
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:
شاهرود- مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بابیان اینکه امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده ۱۲میلیارد تومان اعتبار برای ورزش استان منظور شد، گفت:پروژه های نیمه تمام به زودی تکمیل می شوند.

۱۲میلیارد تومان اعتبار برای ورزش استان سمنان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد فتاحی عصر یک‌شنبه در بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شاهرود با حضور نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ضمن بیان اینکه با هماهنگی بین دولت و مجلس یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش‌افزوده برای ورزش کشور اختصاص یافته است، ابراز داشت: از این میزلن سهم استان سمنان ۱۲ میلیارد تومان است که دو میلیارد تومان آن برای ورزش آموزش‌وپرورش و هشت میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی شهرستان‌ها اختصاص دارد.

وی بابیان اینکه سهم شهرستان‌های استان سمنان با هماهنگی‌های فرمانداران توزیع‌شده است، افزود: از مبلغ ۱۲ میلیارد تومان دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهم شاهرود و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون برای میامی در نظر گرفته شد که امیدواریم پروژه‌های نیمه‌تمام این دو شهرستان با این مبلغ به بهره‌برداری برسد.

استخر بیارجمند به بهره برداری می رسد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بابیان اینکه برای سالن سه‌هزارنفری شاهرود نیز مقرر شد یک میلیارد تومان اعتبار منظور شود که هنوز اعتبارات ملی در این خصوص توزیع نشده است، ابراز داشت: در دیدار با وزیر ورزش و جوانان در تهران پروژه‌های نیمه‌تمام شاهرود ازجمله پروژه ۱۵ هزارنفری و استخر بیارجمند و سالن سه‌هزارنفری مطرح شد که درنتیجه این دیدار ۳۰ میلیون تومان برای هیئت‌های ورزشی، دو میلیارد تومان برای استادیوم ۱۵ هزار نفرِه و یک میلیارد تومان برای استخر بیارجمند جمعاً سه میلیارد تومان به تصویب رسید.

فتاحی بابیان اینکه دو میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۵برای استادیوم ۱۵ هزارنفری در نظر گرفته شد که امیدواریم در سال ۹۶ با جذب اعتبار بیشتر به بهره‌برداری برسد، افزود: فاز اول این پروژه شامل پنج هزار نفر سکوی تماشاچی، زمین چمن، پیست دومیدانی، رختکن، سرویس بهداشتی و روشنایی است.

وی بابیان اینکه برای تعمیر و نگهداری و نوسازی تجهیزات اماکن ورزشی سمنان ۳۰۰میلیون تومان در نظر گرفته شد، افزود: سهم شاهرود از تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی ۲۲۳ میلیون تومان است و همچنین برای تأسیس سرای جوانان در شاهرود ۴۰۰ میلیون تومان و سالن باستانی میامی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

سالن باستانی شاهرود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بابیان اینکه  سالن باستانی شاهرود یکی از پروژه‌های بسیار خوبی است که علاقه‌مندان به این ورزش منتظر افتتاح آن هستند، ابراز داشت:این فضای خوب دریکی از بهترین نقاط شاهرود قرار دارد که هم اکنون مراحل پایانی کار خود را می‌گذراند و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شد هیئت ورزشی شهرستان تجهیزات را خریداری و در محل سالن نصب کنند.

فتاحی ادامه داد: قرارداد محوطه‌سازی سالن باستانی شاهرود با پیمانکار بسته شد تا مراحل نهایی آن کامل شود که در برنامه سفر وزیر ورزش و جوانان در آینده نزدیک سالن باستانی شاهرود و زمین چمن روستای مغان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ضمن بیان اینکه با قرارداد متمم حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای سالن باستانی شاهرود که دارای زیربنای ۴۵۰ مترمربع است هزینه شده، افزود: تمامی امکانات لازم برای توسعه ورزش باستانی از جمله سکوی تماشاگر، جایگاه مرشد و رختکن ورزشکاران در این پروژه دیده‌شده است که باید گفت با توجه به تجربه موفق این طرح در سمنان پروژه سالن باستانی شاهرود در ظاهر سازی نمای بهتری خواهد داشت.

خوابگاه ورزشکاران شاهرود بهترین مجموعه در کشور خواهد بود

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بابیان اینکه مرمت و نوسازی سرای ورزشکاران شاهرود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، ابراز داشت: این مجتمع خوابگاهی با ۱۲ اتاق و هفت سوئیت ظرفیتی معادل ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر را دارد.

فتاحی در ادامه تصریح کرد: احترام به‌تمام‌معنا در این مجتمع خوابگاهی سرای ورزشکاران گنجانده‌شده و این خوابگاه یکی از بهترین‌های کشور خواهد بود که می‌تواند به خارج از برنامه‌های ورزشی نیز سرویس‌دهی انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه شاهرود شهر گردشگر پذیری است و سالانه ۲۰ میلیون زائر از این شهر عبور می‌کنند لذا این فضا می‌تواند به بخش گردشگری نیز کمک کند که البته باید گفت بسیاری از هیئت‌ها دارای ورزشکاران خیر هستند و در این کار مشارکت داشتند و نگاه آن‌ها به ساخت سوددهی نیست بلکه خدماتی است.

سالن چند منظوره شهرک دانشگاه شاهرود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بابیان اینکه سالن چندمنظوره شهرک دانشگاه شاهرود نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است، ابراز داشت: این مجموعه شامل سالن ورزشی رزمی، ایروبیک، رختکن و خوابگاه و چهار اتاق در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع بناشده است که هم‌اکنون این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: برای زمین چمن روستای مغان شاهرود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد که مراحل زیرسازی فنس کشی چهارماهه توسط مردم مغان به نتیجه رسید که باید گفت هیچ زمین چمن مصنوعی نمی‌شود یافت که مجهز به رختکن و سرویس بهداشتی و سکوی تماشاگر باشد.

در این سفر از پروژه های استادیوم ۱۵ هزار نفری، زمین چمن روستای مغان، سرای ورزشکاران، سالن باستانی و سالن چند منظوره شهرک دانشگاه شاهرود بازدید به عمل آمد.


9287416
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است