استانی 18:29 - 13 آذر 1395
فرماندار نکا:
نکا - فرماندار نکا با تاکید برمحدود بودن امکانات دستگاه های شهرستان در زمان بحران متذکر شد: آمادگی در مقابله با وضعیت بحرانی از اهمیت خاصی برخوردار بوده که نکا با محدودیت روبرو است.

امکانات نکا در مواقع بحرانی محدود است /خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر احمدی عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا با اشاره به خسارت های ناشی از طوفان روز گذشته در روستاهای بخش هزارجریب اظهار داشت: وزش باد شدید و طوفان با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در یک روز گذشته به ۵۰ روستای بخش هزارجریب و مرکزی شهرستان نکا خسارت وارد کرد.

وی افزود: در این حادثه پوشش سقف ۴۰۰ واحد مسکونی و دامپروری ها  در ۵۰ روستای شهرستان نکا از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است که نیروهای امدادی با حضور در این مناطق به دنبال کاهش میزان خسارت ها در روستاها آسیب دیده هستند

فرماندار نکا با اشاره به مناطق آسیب دیده در شهرستان نکا تصریح کرد: روستاهای خرم چماز، سنگر، چمازده، تلم، اوکرکا، کچپ محله، سوچلما، برما، سفیدکوه، کفرات، آکرد، فریمک، اسماعیل محله و ولامده از جمله روستاهای بخش هزارجریب و مرکزی  شهرستان نکا هستند که میزان خسارتشان در طوفان روز گذشته نسبت به روستاهای دیگر شهرستان بیشتر است.

احمدی با اشاره وضعیت بحرانی روز گذشته در روستاهای بخش هزارجریب نکا بیان کرد: خوشبختانه برق و آب روستاهایی که در روز گذشته به طور کل قطع شده بود وصل  و همچنان اکیپ های امدادی برای خارج شدن از وضعیت بحران در این مناطق آسیب دیده حضور دارند.

وی اضافه کرد: اکیپ های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای توزیع نایلون و مرمت سازی پوشش سقف ها در این مناطق آسیب دیده حاضر هستند تا قبل از سامانه بارشی از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

نماینده عالی دولت در نکا افزود: پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران و همچنین سالم سازی بعد از وقوع بحران باید با تدابیر صحیح  مدیریت شود تا از میزان خسارت های احتمالی کاسته شود همانطور که دیروز روستاهای بخش هزارجریب نکا در وضعیت بحران به سر می بردند با امداد رسانی به موقع می توان این وضعیت بحرانی مدیریت و به وضعیت عادی باز گرداند.

این مسئول با تاکید برمحدود بودن امکانات دستگاه های شهرستان نکا متذکر شد: آمادگی در مقابله با وضعیت بحرانی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی نهایت برنامه ریزی ها صورت گیرد.

فرماندار نکا با بیان اینکه در وقوع بحران های طبیعی باید زمان طلایی یعنی اقدام در کوتاه ترین زمان ممکن مدنظر قرار گیرد اظهار داشت: بحران هیچگاه خبر نمی کند و مهمترین نکته ای که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد تصمیم گیری در زمان های قبل، حین و بعد از بحران است.

احمدی همچنین در ادامه از آتش سوزی در منطقه لایی خبر داد که کارشناسان مربوطه برای برآورد خسارت ها و خاموش شدن آتشوزی دراین منطقه اعزام شدند.

احمدی همچنین بر لزوم آماده باش کامل همه دستگاه ها و نیروهای امدادی تاکید و تصریح کرد: باید با آمادگی صد در صدی، پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای مدیریت هر گونه اتفاق و احتمالی اندیشیده شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان، اقدامات پیشگیری لازم از جمله، اقدامات پیشگیرانه در خصوص یخ زدگی تاسیسات آب شرب شهری و روستایی، آماده باش نمودن ماشین آلات راهداری و ذخیره نمک، آمادگی پایگاههای اورژانس و امدادی را خواستار شد.


8441846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است