بین‌الملل 14:08 - 05 بهمن 1395
ده‌ها تن دیگر از افسران و نظامیان ارتش ترکیه در شهر استانبول به اتهام ایفای نقش در کودتای نافرجام ژوئیه محاکمه می‌شوند.

محاکمه ۶۲ تن از متهمان نظامی کودتای نافرجام ترکیه در استانبول

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۶۲ نظامی ترکیه‌ شامل ۲۸ افسر و ۳۴ سرباز متهم شده‌اند به این که در شب کودتای نافرجام در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی کنترل فرودگاه "صبیحه گوکجن" در شهر استانبول را به دست گرفته‌اند.

این نظامیان متهم به ارتکاب جرم علیه دولت شده‌اند و در صورت محکومیت ممکن است مجازات حبس ابد دریافت کنند.

برخی از این متهمان اتهاماتشان را رد و تاکید کرده‌اند که فریب خورده و به آنها گفته‌ شده بود در حال شرکت در یک مانور هستند.

ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام را فتح‌الله گولن، روحانی ترکیه‌ای ساکن آمریکا اعلام کرده و دست به تصفیه گسترده پیروان وی از مناصب دولتی در این کشور زده است.

محاکمه روز دوشنبه این ۶۲ نظامی اولین محاکمه افسران ارتش در شهر استانبول بود. ۲۹ افسر پلیس نیز پیش از این به اتهام کوتاهی در محافظت از رئیس جمهور در محاکمه قرار گرفتند.

در عین حال دولت ترکیه کمیته‌ای را ایجاد کرده تا به بررسی اعتراضات به پرونده‌های مربوط به اخراج‌های گسترده در نهادهای دولتی و تعطیلی‌های صورت گرفته بعد از کودتای نافرجام بپردازد.

نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه روز گفت این کمیته هفت نفره به بررسی تصمیم‌ها در مورد کسانی که اخراج شده‌اند و انجمن‌هایی که بسته شده‌اند می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: این یک فرآیند قضایی داخلی موثر است که اگر تصمیم‌های اشتباهی گرفته شده باشد به آنها پرداخته و ما معتقدیم که عادلانه مدیریت خواهد شد.

این کمیته برای مدت دو سال حکم دارد. دولت ترکیه همچنین طول بازداشت پیش از محاکمه را کمتر کرده و دسترسی به وکیل را برای بازداشتی ها فراهم کرده است.

انتهای پیام


8708691
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است