استانی 20:51 - 21 آبان 1397

پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان آباد ریل گذاری شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعداز ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از پروژه راه آهن میانه- تبریز گفت: پروژه خط آهن تبریز- بستان آباد – میانه به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن ‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی از تلاش جدی پیمانکاران برای اتمام این پروژه خبر داد و گفت: مرحله بعدی این پروژه، برقی و سریع‌ السیر کردن قطارهای آن است.

خدابخش همچنین افزود: این پروژه مسیر هفت ساعتی تبریز تا تهران را به دو و نیم ساعت کاهش می ‌دهد و یکی از قدیمی ترین پروژه های استان بوده که توجه دولت به اتمام این مسیر ریلی است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه طرح دو خطه راه آهن تبریز- میانه از سال ۸۰ شروع شده است، گفت: این طرح از میانه تا بستان آباد ریل گذاری و از مجموع ۲۳۰ کیلومتر آن ۱۳۲ کیلومتر آماده شده است.

وی سپس در پایان افزود: در مسیر بستان آباد تا تبریز این طرح دو گلوگاه وجود دارد که نیازمند تهیه ورق است و با تامین اعتبار به اتمام می رسد و  با اتمام این پروژه شاهد رونق ترانزیت های ریلی خواهیم بود.


9971656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است