اقتصادی 19:02 - 07 خرداد 1401
لهستان به علت ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از روسیه، اکنون با کمبود این سوخت مواجه است و با وجود پایان فصل گرمایش، فروشندگان محدودیت‌هایی برای فروش آن اعمال کردند.

زغال سنگ لهستان رو به اتمام است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پویتر پایزیک، معاون وزیر دارایی‌های ملی لهستان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد، شرکت‌های لهستانی پس از ممنوعیت واردات از روسیه، فروش زغال سنگ را محدود کردند.

وی توضیح داد، تقاضا برای مواد خام در این کشور از تولید داخلی بیشتر شده است.

«شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند برای تامین سوخت گرمایشی هر چه بیشتر مشتریان در فصل (سرمای) آینده، محدودیت‌های فروش اعمال کنند.»

وی اذعان کرد، این کشور وضعیت دشواری دارد و مصرف کنندگان در خرید زغال سنگ با مشکل مواجه هستند.

در عین حال، ممنوعیت واردات  زغال سنگ روسیه، سبب افزایش قیمت‌ها نیز شده است. با وجود اینکه فصل گرمایش به پایان رسیده است، رسانه های لهستانی از صف‌های طولانی در نزدیکی انبارهای زغال سنگ به دلیل تقاضای شدید خبر داده‌اند.

با وجود کمبود، بسیاری از خانواده‌ها مجبور شده‌اند تا زغال سنگ را فروشندگان به قیمت، هر تن،2500 تا 3000 زلوتی (واحد پول لهستان) (700 تا 800 دلار) بخرند؛ در حالی که قیمت رسمی آن حدود 1000 زلوتی به ازای هر تن (234 دلار) است.

لهستان، سال‌هاست که از روسیه زغال سنگ وارد می‌کند که 20 درصد مصرف داخل این کشور را تشکیل می‌دهد. در سال 2020، روسیه 9.4 میلیون تن زغال سنگ به لهستان صادر کرده که بیشتر آن برای گرمایش خانواده‌ها مصرف شده است. این کشور 50 درصد گاز مصرفی و 60 درصد نفت پالایشی خود را از روسیه وارد می‌کند.

از زمان درگیری روسیه و اوکراین، ورشو خواستار ممنوعیت کامل واردات انرژی از روسیه شده است.

لهستان در ماه مارس اعلام کرد تا پایان سال 2022، واردات نفت، گاز و زغال سنگ را روسیه را پایان خواهد داد.

انتهای پیام/


11576324
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است