علمی فناوری 11:17 - 05 بهمن 1395
با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی؛
نخستین دوره جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر (INNOCUP 2017) به همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی کلید خورده است که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار خواهد شد.

جشنواره نوآوری و کسب‌وکار، به اهتمام معاونت پژوهشی و فناوری و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی راه‌اندازی شده است و بر دو مقوله «نوآوری و کسب‌وکارهای فناورانه» تاکید دارد.

این جشنواره برنامه محوری دانشگاه در حوزه کارآفرینی به شمار می‌رود. جشنواره نوآوری و کسب‌وکار بستری برای ارائه دستاوردهای فنی و پژوهشی دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌های کسب‌وکار است.

اینوکاپ فرصتی برای طرح نیازمندی‌های صنعت، که در نهایت از رهگذر سرمایه‌گذاری صنعت در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، فرصتی را برای همکاری مؤثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم آورد. در طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان با مفاهیم و اصول شکل‌گیری و مدیریت کسب‌وکار و تمرین عملی آنها بر مبنای ایده‏ محوری و فناورانه آشنا می‌شوند و در محیطی رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح خود به منظور ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه‌گذار اقدام خواهند نمود.

خروجی نهایی جشنواره، طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه‌گذاری صندوق‌های خطرپذیر و سایر سرمایه‌گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

زمینه‌سازی جهت مذاکره و عقد تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران، دانشگاه و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، جمع‌آوری ایده‌های کسب‌وکار و تشکیل بانک ایده، حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های برتر به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است. این جشنواره در دو بخش شامل ایده‌های نوآورانه و کسب‌وکارهای فناورانه برگزار می‌شود.



اهداف جشنواره

هدف از برگزاری جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج کارآفرینی؛ محوریت نگاه مبتنی بر نوآوری در تأمین نیازهای فناورانه زیرساخت‌های صنعتی کشور؛ تسهیل و تشویق به همکاری و مشارکت صاحبان سرمایه و ایده جهت رشد و توسعه کسب‌وکارهای فناورانه است.

کمک به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با تکیه بر نوآوری، استعدادیابی و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر؛ تحریک و ترغیب افزایش سهم تولید و صادرات محصولات فناورانه با نگاهی به بازار داخلی و منطقه‌ای؛ آماده‌سازی و پرورش طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان با رویکرد کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور و همچنین نیل منابع اقتصاد دانش‌بنیان به شناسایی و گسترش زمینه‌های صنعتی و اقتصادی کم آسیب اجتماعی و زیست‌محیطی از دیگر اهداف این رویداد محسوب می‌شود.



محورهای جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر



جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر با محورهای فناوری‌های زیستی و نانومقیاس (غذایی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و محیط‌زیست)؛ پتیک و فوتونیک (مواد، قطعات و سامانه‌ها)، مواد پیشرفته (فلزات، کامپوزیت‌ها، سرامیک‌ها و پلیمرها)؛ سخت‌افزارهای رایانه‌ای و مهندسی برق (الکترونیک، کنترل، قدرت و مخابرات)؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای کامپیوتری برگزار می‌شود.

همچنین تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی؛ داروهای پیشرفته، وسایل، ملزومات و مهندسی پزشکی؛ هوافضا (پرنده‌ها، ماهواره و موشک‌ها)؛ انرژی‌های نو (هسته‌ای و تجدید پذیر)؛ سایر محصولات پیشرفته (نفت و گاز، کشاورزی، معدن، راه و ساختمان، علوم شناختی و سایر رشته‌ها) از جمله دیگر محورهای این جشنواره است.



 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، INNOCUP با تاکید بر دو مقوله نوآوری و کسب‌وکارهای فناورانه، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که مجموعه‌ای از اهداف در حوزه فرهنگ‌سازی، ترویج و تقویت مهارت‌های ارزش آفرین و شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برتر را پوشش دهد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پنل های گفتگو محور و دیگر رویدادهای مشارکتی به منظور مهارت افزایی شرکت‌کنندگان برگزیده و ایجاد فرصت ارائه طرح‌ها به سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

 پس از داوری، مرحله اول دوره‌های تخصصی اول تا پنجم از 9 تا 21 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. داوری مرحله دوم 28 و 29 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و پس از آن دوره آموزشی ارائه خاص ایده‌ها و ارائه خاص طرح‌ها  را در پیش داریم تا 7 و 8 اسفندماه که داوری نهایی و مرحله سوم است. در این زمان تا اختتامیه که 9 اسفندماه هم‌زمان با ایام تولد خواجه‌نصیرالدین طوسی صورت می‌گیرد نیز نمایشگاهی برگزار خواهد شد .



انتهای پیام


8707376
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است