استانی 19:24 - 02 اسفند 1395
مدیر شبکه بهداشت خرمشهر خبر داد:
خرمشهر - مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر توجه به مقوله آموزش و پیشگیری را محوری ترین برنامه این شبکه در هفته سلامت مردان اعلام کرد.

توجه ویژه به مقوله آموزش در هفته سلامت مردان

فرشید بهشتی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای سلامت در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت مردان برنامه های مختلفی در مناطق شهری و روستایی خرمشهر برگزار می شود که برگزاری کارگاه های آموزشی و انجام معاینات از مهترین این اقدامات است.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی و معاینات برای نیروهای انتظامی و دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور و علوم و فنون به عنوان نمونه این گونه اقدمات اشاره کرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با تاکید بر اینکه سلامت مردان می تواند ضامن سلامت بخش بسیاری از جامعه به ویژه جامعه شاغل باشد، افزود: در هفته سلامت مردان برنامه های آموزشی را برای اقشار مختلف جامعه برنامه شده است که آموزش از طریق صدا و سیما، آموزش به معلمان مرد و آموزش به رابطین بهداشت نمونه ای از این اقدامات است.

بهشتی غربالگری فشارخون و دیابت مردان میانسال، توزیع قرص مکمل، ویزیت رایگان و توزیع کتاب های آموزشی را به عنوان دیگر اقدمات برنامه ریزی شده مجموعه بهداشت خرمشهر برای اجرا در هفته سلامت مردان اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه « آیا در مسابقه سلامت برنده اید» شعار امسال هفته سلامت مردان است، اظهار کرد: در مردان 30 تا 70 سال بالاترین آمار مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی به بیماری های غیرواگیر همچون سرطان ها، دیابت و حوادث و سوانح مربوط است.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از اقدام برای تشکیل بانک اطلاعاتی در این شهر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و مشکلات در مردان خبر داد و گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری ها و علل شایع مرگ و میر در مردان اقدام به جمع آوری اطلاعات و شناسایی عوامل خطر شده است.

بهشتی ادامه داد:  شناسایی و حذف عوامل خطر از طریق خطر سنجی، غربالگری و آموزش شیوه صحیح مقدمات تشکیل بانک اطلاعات است که این اطلاعات در سامانه سیب ثبت می شوند.

 


8834962
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است