استانی 22:27 - 27 دی 1396
سرپرست فرمانداری بناب:
بناب- سرپرست فرمانداری بناب گفت: دولت تدبیر و امید حفظ حرمت و جایگاه مردم را تکلیف قانونی مدیران و کارکنان دستگاه های اداری و خدمات رسان می داند و بر حقوق شهروندی تمرکز ویژه دارد.

دولت تدبیر و امید برحقوق شهروندی تمرکز ویژه ای دارد

به گزارش خبرنگار مهر، امین رفیعی عصر امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی با ادارات خدمات رسان شهرستان بناب که به منظور بررسی راهکارهای افزایش رضایت مندی ارباب رجوع و تسهیل در روند ارائه خدمات برگزار شد؛ با اعلام این مطلب افزود: چون فلسفه وجودی تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به آحاد مردم شریف ایران اسلامی است، لازم است مدیران، مسئولان و تمامی کارکنان دستگاه های اداری و خدمات رسان رسیدگی به موقع به امور و حفظ حرمت مراجعان و ارباب رجوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید یکی از برنامه های محوری خود در سیستم اداری را تمرکز بر حفظ حقوق مردم و رعایت حرمت آن ها توسط مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی می داند و آن را تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع و منشور حقوق شهروندی به تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده و خوشبختانه این طرح ها با حساسیت ویژه ای پیگیری می شوند.

نماینده عالی موقت دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه مراجعه مردم به فرمانداری برای بیان مشکلات نشانه اعتماد آن ها به نظام و دولت برای حل کاستی هاست؛ اذعان کرد: ما از رؤسای ادارات و کارکنان آن ها انتظار یا درخواست اقدامات خارج از چارچوب قوانین کشور را نداریم ولی به تجربه دریافته ایم و تأکید داریم که اگر در تمام مراحل ارائه خدمت کارکنان محترم ادارات ادله قانونی را با تکریم، حفظ حرمت و برخورد صبورانه همراه کنند حتی پاسخ منفی نیز با خوش رویی و رضایت مراجعان مواجه خواهد شد.

انجام بازرسی و نظرسنجی های دوره ای در ادارات

رفیعی تصریح کرد: در کنار مسائل معیشتی اشتغال، درخواست وام و برخی مشکلات دیگر بیشترین مراجعات مردم به فرمانداری را سبب می شود که این امور طبیعتاً مربوط به چند اداره خدمات رسان است و از این رو انتظار می رود برای بازنگری کارشناسی جهت ارتقاء کیفیت و تسهیل در ارائه خدمات اهتمام جدی داشته باشیم.

وی در ادامه به انجام بازرسی ها و نظرسنجی های دوره ای اشاره و تأکیدکرد: در بازرسی ها و نظرسنجی ها بر رعایت اصول اساسی طرح تکریم از جمله اطلاع‌رسانی و راهنمایی دقیق و منطبق بر قانون، شفاف‌سازی‌ نحوة‌ ارائه و نوع‌ خدمات‌، مقررات‌ مورد عمل‌ و مراحل‌ انجام‌ کار، کاهش مدت‌زمان‌ انجام‌ کار و اوقات‌ مراجعه‌ و همچنین رعایت عدالت‌ و انصاف‌ در ارائه‌ خدمات‌ دقیق خواهیم بود.

این گزارش می افزاید، در پایان این جلسه پس از ارائه گزارش هایی از نحوه اجرایی کردن طرح تکریم ارباب رجوع و بکارگیری برخی روش های ابتکاری برای ارتقای سطح کیفی خدمات و جلب رضایت مراجعان توسط رؤسای ادارات از زحمات مدیران و کارکنان تمامی ادارات خدمات رسان شهرستان قدردانی بعمل آمد.

همچنین مقرر شد برخی موضوعات مطروحه در مراجعات مردمی برای بررسی بیشتر و دقیق تر و نیز احصای فنی و کارشناسی موانع و تنگناهای موجود با در نظر گرفتن محدودیت های مصرح ادارات مورد بررسی و کنکاش قرار گیرند و در تدوین برنامه های آتی مد نظر باشند.


9642582
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است