به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد مسعود اکبریان، مدیرعامل یک شرکت خدمات مسافرتی در نشست خبری درباره اجرای طرح بیمه بلیتهای چارتر که برای نخستین بار در ایران انجام میشود، گفت: بلیت چارتر قابل استرداد نیست اما ما برای اولین بار در کشور با تأکیدی که بر بحث مشتری مداری داریم با بیمه بلیت چارتر بخشی از مبلغی را که مشتری برای خرید بلیت هزینه کرده است در صورت کنسل کردن پرداخت میکنیم.
وی درباره میزان مبلغی که در زمان استرداد بلیت چارتر به مشتری بازگردانده میشود، گفت: این موضوع بستگی به زمان کنسل کردن بلیت توسط مشتری دارد که معمولاً از ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد مبلغ بلیت است که برگردانده میشود.
به گفته اکبریان در حال حاضر در کشور روزانه ۵۰ هزار نفر با هواپیما سفر میکنند که بخش عمده آنها با استفاده از بلیت چارتر است.
وی در پاسخ به اینکه اگر اکثر پروازهای مردم چارتری است چرا چارترها خالی است؟ تصریح کرد: ترس از غیرقابل استرداد بودن بلیتهای چارتر باعث خالی ماندن پروازهای چارتری میشود و این خودش یک درد سر دیگری را ایجاد میکند و نتیجه آن، توزیع پیامکهای عجیب و انبوه بین مردم میشود که مثلاً با ۵۰ هزار تومان به مشهد سفر کنید، در واقع آنها میخواهند فقط بلیت را بفروشند تا خالی نباشد وگرنه این اصلاً منطقی نیست.
اکبریان ادامه داد: ما در واقع با بیمه بلیت چارتر باعث جلوگیری از این اتفاق هم میشویم البته این زمان میبرد تا به نتیجه برسد و دیگر صندلی خالی در پروازهای چارتر نداشته باشیم.
وی از اجرای طرح دیگری تحت عنوان «۲۰ روز ایران را مجانی بگرد» هم توسط این توراپراتور خبر داد و گفت: مردم میتوانند با عضویت در باشگاه مشتریان امتیاز جمع کنند و با رسیدن به ۱۰۰ امتیاز به همراه یک نفر به صورت رایگان ۲۰ روز ایران را بگردند.
انتهای پیام/
8707976