به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی عابدزاده امروز در مراسم تودیع محمود نویدی از مدیرعاملی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و انتصاب کوروش فتاحی به عنوان سرپرست این شرکت، اظهار داشت: مایل بودیم امروز در کنار آقای نویدی این مراسم را برگزار کنیم اما ایشان حضور ندارند و مقرر شده است اینجانب از طرف وزارت راه و شهرسازی سرپرست جدید را معرفی کنم.
وی اظهار داشت: مسئولیت، دارایی نیست و بدهی محسوب میشود و امروز این بار سنگین از دوش آقای نویدی برداشته شد.
رئیس سازمان هواپیمایی، ادامه داد: در دو سال اخیر در حوزه شهر فرودگاهی تلاشهای بسیاری انجام شد و امروز کارشناسان حملونقل هوایی با اعداد و ارقام به ارگانهای قانونگذار ثابت کردند که حملونقل هوایی باید در اولویت باشد.
عابدزاده به عملکرد 5 سال اخیر حملونقل عمومی اشاره کرد و گفت: حملونقل شخصی در 5 سال اخیر به شدت گسترش یافته و سهم بالایی از حملونقل عمومی را گرفته است.
وی گفت: قبلاً حملونقل هوایی را جزو مدلهای حملونقل خاص میدانستند اما امروز در کشور به درستی مثل دنیا حملونقل هوایی به عنوان حملو نقل عمومی شناخته شده است.
عابدزاده گفت: در 5 سال اخیر از بودجه عمومی هزینههایی صرف ریل و جاده شد اما حملونقل هوایی بدون اتکا به بودجه عمومی دولت خطهای هوایی و فرودگاهها را توسعه داد.
رئیس سازمان هواپیمایی، گفت: در 5 سال اخیر به طور متوسط هر سال 9 درصد حملونقل هوایی رشد داشته است؛ مجلس و دولت کمک کردند این صنعت توسعه یابد و قوانین و مقررات پیشرفتهای برای حملونقل هوایی مصوب کردند.
وی ادامه داد: در حوزه حملونقل هوایی نه تنها در بخش تحریم زیان دیدیم بلکه نرخهای تکلیفی نیز موجب بروز زیان برای این صنعت شده بود ضمن آنکه صنعت حملونقل هوایی در کشور جزو اولویتها نبود و این برای ما مشکل ایجاد کرده بود.
عابدزاده بهروزسازی قوانین صنعت حملونقل هوایی را از اقدامات اولویتدار برشمرد و گفت: ضروری است قوانین و مقررات جدید ایجاد کنیم؛ ما از بودجه عمومی دولت استفاده نمیکنیم بنابراین قوانین جدید باید طوری باشد که نیاز به بودجه عمومی دولت نداشته باشیم و از ساختارهای اقتصادی دیگر استفاده کنیم چنین مقررات خاص میطلبد.
ادامه دارد ...
9285926