علمی فناوری 03:19 - 26 مهر 1398
طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌شده طی سه ماه تابستان سال جاری مربوط به اینترنت بوده است.

اعتراض به اینترنت در صدر شکایات مردمی

به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است.

گزارش‌های ارائه‌شده بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.

اما مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که بیش‌ترین شکایت مشترکین در شهریورماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۴۶.۴ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در شهریورماه معادل ۹۱۶۰ مورد است که نسبت به مردادماه و تیرماه سال جاری ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است. ۵۹.۸ درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت بیش‌ترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول سه ماه تابستان سال جاری داشته است. شکایات مربوط به اینترنت، تشعشعات، دفاتر پیشخوان، و سرویس ارزش افزوده در ماه شهریور، نسبت به ماه‌ مرداد کاهش و شکایات مربوط به تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات پستی افزایش داشته است.

پیش از این مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفته بود: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت‌شده است.

همچنین سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره زمان پاسخگویی به شکایات گفته بود: بعضی از گزارش‌ها زمان‌بر است و بعضی در فاصله زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسند. برای مثال شکایت‌هایی که درباره تعرفه و ارزش افزوده هستند و بعد مالی به همراه دارند، رسیدگی به آن‌ها به زمان کوتاهی نیاز دارد، اما بعضی از شکایت‌ها زیرساختی می‌خواهند که در پروانه هم به سازمان تنظیم مقررات اجازه داده شده که به اپراتور زمان دهد تا مشکل را حل کند.

انتهای پیام


10269454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای کتب درسی در متوسطه دوم مفهوم سازی شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با روز جهانی کارگر، نشست هم‌اندیشی رئیس بنیاد ملی نخبگان با منتخبان سی و پنجمین جشنواره «امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحدهای نمونه» برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت احتمالاً در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ی ۲۰۲۴ بازی‌های محبوب Call of Duty را رونمایی می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نگران نباشید، می‌توانید جلوی دسترسی ابزارهای هوش مصنوعی به داده‌های شخصی خود را بگیرید تا از آن‌ها برای آموزش‌های مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نشود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پست شد ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۳:۰۵ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات با حضور نمایندگان سازمان‌های تابعه برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» علی رغم آن که سال‌های خیلی پیش انسان برای اولین بار به ماه پا گذاشت؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که تکرار این کار دشوار باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: راه‌ندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران در شورای گسترش تصویب شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به نظر می‌رسد تیک‌تاک بدون اطلاع اپل، مشغول دور زدن کمیسیون اپ استور آیفون است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قابلیت جدیدی به نام ایموجی صوتی را به اپلیکیشن تماس اندروید اضافه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است